اظهارنظرهای روسای دانشگاه‌های کرمان در سالگرد طوفان‌الاقصی

روسای دانشگاه‌های کرمان در سالگرد طوفان‌الاقصی نکاتی مطرح و بر ادامه مسیر تاکید و همکاری و حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در نخستین سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، اجتماع "بیعت با امام" دانشگاهیان استان، دوشنبه شب(۱۶ مهر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، روسای دانشگاه‌ها و دانشجویان در بیت‌الزهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.
دکتر مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه و رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حضور این همه جوان انقلابی و متدین در این اجتماع باعث دلگرمی است.
وی با ابراز امیدواری بر اینکه جبهه مقاومت رو به پیشرفت و تکامل است و طوفان الاقصی نقطه عطف دیده شدن برخی مسائل بود؛ اظهار کرد: هیمنه ارتش اسرائیل که مدعی ارتش‌های مجهز دنیا بود؛ شکسته و از طرفی، محور مقاومت دیده و ثابت شد تشیع برای دفاع تمام قد از اسلام و مسلمین در صحنه است.
دکتر احمدی‌نژاد بیان کرد: برخلاف آنهایی که خود را در جهان اسلام ام‌القراء می‌دانستند و حتی یک قدم برای فلسطین برنداشتند؛ اما ایران به رهبری امام خامنه‌ای نشان داد که پای اسلام و مسلمین ایستاده است.
وی متذکر شد: در بحث ولایت جلو و یا عقب افتادن از ایشان اشتباه محض است و باید تابع دستورات ایشان باشیم که واجب الاطاعه هستند.
سپس دکتر حسین اکبری، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان هم گفت: شهدای زیادی در این مسیر جان دادند اما وحدت و وفاق در آحاد جامعه بهترین هدیه خون شهدا است و ترورها، ملت‌ها را بیدار و چهره کریه استکبار را نمایان‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: تمام ماشین جنگی غرب در اختیار اسرائیل است و همه نیرو و قدرت خود را در این منطقه متمرکز کرده است اما ملت‌های مسلمان به برکت مکتب امام حسین علیه‌السلام بیدارتر شدند و طوفان الاقصی یک اقدام پیشگیرانه برای تبدیل کل جبهه مقاومت به شرایطی شبیه غزه، بود.
دکتر عباس توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هم با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: موشک‌ها حاصل توانمندی همین ملت است که هیمنه دشمن را از بین برد.
وی با اشاره به اینکه بر خلاف تصور دشمن، شهادت باعث بیداری امت اسلامی است؛ گفت: امشب اینجا جمع شدیم تا وظیفه شناختی خود را یادآوری کنیم زیرا دانشگاهیان باید منبع و مرجع برای سایر اقشار باشند.
دکتر علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بیان کرد: با توجه به وصیت حاج‌قاسم و توصیه مکرر ایشان مبنی بر مسئله اطاعت از ولایت ما نیز برای بیعت با رهبری اینجا حاضر شده و تا پایان جان در این راه می‌ایستیم.
دکتر سید هادی طباطبایی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان هم با بیان اینکه امروز اسرائیل منفورترین چهره در جهان است؛ آن را نشانه موفقیت آمیز بودن طوفان الاقصی دانست.
وی در خطاب به نخبگان اظهار کرد: ما در میدان پیروزیم و فتح بزرگ با تسریع این عملیات‌ها اتفاق می‌افتد اما کارزار شناختی نیاز به قلم و کلام و نوشتن و جریان‌سازی دارد و کمتر از کارزار نظامی نیست.
دکتر طباطبایی تاکید کرد: باید به دنبال خلق عظمتی بزرگ با جهاد تبیین برای تسریع در صدور انقلاب و جریان‌سازی برای همه نخبگان و آزادی خواهان جهان باشیم.
این مراسم با حماسه‌خوانی جمعی، مداحی و ضیافت شام همراه بود.

کد خبر 1784766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha