فراخوان برای« شکستن محاصره مسجدالاقصی»

فعالان و جوانان اهل قدس برای شکستن محاصره مسجدالاقصی از دست صهیونیست‌ها برای روز جمعه فراخوان گسترده دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس، فعالان و جنبش های جوانان اهل قدس، فعالان خواستار تعطیلی تمامی مساجد و حضور مردم برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی شدند تا مانع اقدامات صهیونیست‌ها در این مسجد شوند.

فعالان و جنبش‌های جوانان اهل قدس خطاب به ساکنان قدس گفتند: «خون مردم غزه به خاطر مسجد الاقصی ریخته شده است و جان خود وفرزندانشان و هر چه داشتند، فدا کردند،  با وجود اینکه از او دورند، شما که به او نزدیک هستید و با او همسایه هستید، چه کار می‌خواهید بکنید.»

فعالان و جنبش های جوانان در همین راستا، خواستار مشارکت گسترده مردم در نماز جمعه برای شکستن محاصره مسجد الاقصی شدند.

از هفتم اکتبر گذشته، اشغال مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تشدید شده است و ورود نمازگزاران به آن را محدود کرده‌اند و این در حالی است که به شهرک نشینان اجازه می‌دهند به مسجدالاقصی حمله کنند و مراسم تلمودی خود را انجام دهند.

طی هفته‌های گذشته، نمازخانه‌ها، صحن‌ها و شبستان‌های مسجد الاقصی به دلیل محاصره و محدودیت‌های شدید اعمال‌شده توسط مقامات اشغالگر که شبانه‌روز در ورودی آن مستقر هستند، خالی به نظر می‌رسند و هیچ نمازگزاری در آنجا وجود ندارد.

نیروهای اشغالگر همچنین ازاقامه  نماز در ورودی مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند و پسران جوان را به زور از اطراف آن بیرون می‌رانند.

مقامات اشغالگر صهیونیستی همچنین محدودیت هایی را برای ورود به شهر قدیمی قدس اعمال می‌کنند و در ورودی‌ها مستقر هستند و از جوانان تحقیقات میدانی می‌کنند.

۱۳۳۲ شهرک نشین در آخرین مراسم  تعطیلی یهودیان موسون به عید حنوکا به مسجد الاقصی حمله کرده‌اند و دو بار شمع روشن کرده و از اقامه نماز فلسطینیان جلوگیری کرده‌اند.

کد خبر 1739877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha