اساس خانواده‌ها بر صداقت، وفاداری و عدم خیانت است

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه باید اساس خانواده ها بر صداقت، وفاداری و عدم خیانت باشد، گفت: اگر این مهم اتفاق بیفتد کانون خانواده مستحکم و از فروپاشی آن جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز(۲۹ آذر)، در اردوی یک روزه آموزشی و سیاحتی همسران شاهد و ایثارگر که به همت مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم آباد در مجتمع توانبخشی ایثار برگزار شد، به آخرین سخنان حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) فرمودند: علی جان در زندگی من با شما سه چیز نبود؛ هیچ وقت در زندگی به شما خیانت نکردم، هیچ وقت در زندگی به شما دروغ نگفتم، و سوم اینکه هیچ وقت مخالف امر شما کاری نکردم، یعنی اطاعت پذیر بودم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه دروغ، خیانت و عدم اطاعت پذیری ریشه خانواده را نابود می کند،  افزود: اساس خانواده بر صداقت، عدم خیانت و وفاداری است.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: اگر در زندگی ها دروغ، خیانت و عدم اطاعت پذیری نباشد و اساس خانواده بر صداقت، راتسی و درستی باشد نیاز به هیچ شورای حل اختلاف و هیچ دادگاه خانواده ای نخواهد بود و آمار طلاق کاهش می یابد.

وی به وجود مشکلات مختلف از جمله گرانی، بیکاری و... اشاره کرد و عنوان داشت: این مشکلات همیشه وجود داشته و دارد فقط مربوط به زندگی ما نیست، با وجود همه مشکلات باید در جهت تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان گام برداشت.

حجت الاسلام هاشمی به جایگاه همسران شهدا و الگو گیری از ام البنین(ع) اشاره و بیان کرد: همسران شهدا الگوی جامعه هستند باید قدر این جایگاه را بدانیم.

کد خبر 1739883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha