هنرمندان برای نجات غزه میدان‌داری کنند

شیخ رضایی اظهار کرد: امروز هنر با نورانیتی که دارد می تواند اشغالگران را از فلسطین بیرون کرده و حقوق فلسطینی‌ها را به آنان برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد صابر شیخ‌رضایی، چهارشنبه(۲۹ آذر) در آئین آغاز به کار رویداد ملی «شهید القدس» با حضور بیش از یکصد نفر از هنرمندان سراسر کشور، در مجموعه تالار فرهنگ و هنر با طرح این سوال که بُرد رسانه‌ای آثار هنری ما در خود فلسطین چقدر است؟ گفت: قبل از طوفان‌الاقصی هنرمندان فلسطینی‌ها می‌گفتند  آثار هنری جدی مثل سینما و...هم ابداً تاثیری در متن فلسطین و معادلات فرهنگی و سیاسی غزه ندارد و این باعث شده بود ما ناامید بشویم.

گرافیست مطرح کشورمان افزود: اما اتفاقات رسانه ای جهان درباره غزه نشان داد هنر می تواند میدان داری کند و افکار عمومی دنیا را تکان بدهد.

وی ادامه داد: امروز که اسرائیل در سرزمین های اشغالی به دنبال استیلای جغرافیایی و جنایت است؛ اگر هنرمندان شاخص اروپایی و آمریکای شمالی نبودند این رژیم شکل نمی گرفت و هنر باعث شد نگاه اشغالگرانه تکامل یابد.

شیخ رضایی اظهار کرد: در واقع پیوست هنر، زمین جنایتکاری را گسترش می‌دهد لذا امروز هنر با نورانیتی که دارد می تواند اشغالگران را از فلسطین بیرون کرده و حقوق فلسطینی‌ها را به آنان برگرداند.

وی با اذعان به این‌ مطلب که در انقلاب اسلامی، زبان هنر عقب‌تر از مجاهدان انقلاب اسلامی است؛ خاطرنشان کرد: هنر؛ اثرگذار است و می‌تواند افکار عمومی دنیا را اداره و از شبهات داخلی حل مسئله بکند و ما باید جبهه فرهنگی و ذهنی ایجاد کنیم.

پیش از وی؛ محمد زرویی گفت: هنرهای تجسمی در ادوار مختلف؛   تاریخ‌ساز بوده و هنری پیشرو، دارای زبان بین المللی و کاربردی در تمام سطوح زندگی است که می تواند بین مردم و خانواده ها نقش ایفا کند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: آغوش این مرکز برای هسته‌های هنری و همه کسانی که برای این فرهنگ و مردم تلاش می کنند باز است؛ گرچه در چند سال اخیر بواسطه اتفاقاتی که افتاده و شاید کمی باعث ناراضی شده اما به ازای آن با کارگاه‌های آموزشی و تولید محور جایگزین می‌شود.


وی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی ایجاد شده از آثاری که قابلیت تبدیل به محصول داشته باشند حمایت و این آثار تولید می‌شوند؛ ابراز امیدواری کرد: آثار هنرمندان رویداد شهیدالقدس برای مردم خیر و برکت داشته و مورد استفاده آنان قرار بگیرد.

کد خبر 1739885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha