نسبت به ترویج معروف‌ها و مقابله با منکرات موضوع شناسی شود

حجت الاسلام خانی با تاکید بر اینکه باید نسبت به ترویج معروف ها و مقابله با منکرات موضوع شناسی شود، گفت: در این راستا باید در سطح مدارس، دانشگاه ها، بازار و دیگر اماکن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، امروز(۲۹ آذر)، در جلسه معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نورآباد، اظهارداشت: ولایت خدا به عنوان اولین معروف و ولی خدا اولین آمربه معروف باید شناخته شود و در نقطه مقابل اولین و بزرگترین منکر ولایت طاغوت است.

امام جمعه شهرستان نورآباد با بیان اینکه بزرگترین پرچمدار امربه معروف و نهی از منکر حضرت زهرا(س) است، افزود: سرمایه اصلی دفاع از معروف و مقابله با منکر است و با الگوگیری از حضرت زهرا(س) باید در این راستا گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه امربه معروف و نهی از منکر باید سازماندهی شده و ساختارمند باشد، عنوان کرد: ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید در جمع بسیج، هیئت های مذهبی، اتحادیه ها و ادارات تشکیل شود و پرچم امر به معروف در جلوی چشم مردم دیده شود.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه در حوزه امربه معروف و نهی از منکر کم کاری کردیم و باید این کم کاری ها جبران شود، عنوان کرد: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی و تغییر مفاهیم ارزشی و دینی است و امر به معروف و نهی از منکر جلوی این دسیسه های دشمن را می گیرد.

وی با بیان اینکه احیای این فریضه الهی بر عهده همه ماست، گفت: باید نسبت به معروف موضوع شناسی کنیم و در این حوزه در مدارس و دانشگاه ها، مساجد و سطح بازار باید کار شود.

امام جمعه نورآباد خاطرنشان کرد: برای اداره جامعه و مدیریت هنجارها سیستم امربه معروف و نهی از منکر لازم است و باید به این فریضه واجب به عنوان یک ساختار نگاه شود و همه آحاد جامعه باید در مقابل فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر فریضه ای فراموش شده است و باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود و  نگاه ساختارمندانه به این فریضه واجب شود.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه نظام سکولاری برگرفته از کم کاری فرهنگی ما است و فعالیت های ما باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: باید در ساختار نظارت سهم مردم مشخص باشد و مردم را با سیاست های نظام همراه کرد که اگر حضور مردم نباشد کارها پیش نمی رود.

وی اظهارکرد: اگر ساختار امربه معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود در سایه این فریضه واجب استعدادها بیشتر شناخته می شوند و خوبی ها بهتر دیده می شوند.

امام جمعه نورآباد بیان کرد: هدف ما جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن اسلامی است و در این راستا امربه معروف و نهی از منکر تجلی می نماید.

کد خبر 1739906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha