گفتمان امربه معروف و نهی از منکر راه اندازی شود

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: باید گفتمان امربه معروف و نهی از منکر راه اندازی شود که در جامعه تبدیل به باور عمومی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۲۹ آذر)، در جلسه معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نورآباد اظهارداشت: امربه معرو و نهی از منکر حوزه های مختلفی دارد و یکی از این حوزه ها مسئولیت مردم نسبت به همدیگر و دعوت به خیر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر باید در جامعه به یک باور عمومی و گفتمان تبدیل شود، افزود: عامل و ضامن عدالت اجتماعی که راه رسیدن به سعادت و کمال است نظارت عمومی است و امربه معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را مشخص کرده است.

وی به وظیفه مردم در برابر مسئولین اشاره کرد و عنوان داشت: مردم باید کار خوب را از مسئولین بخواهند و برای مبارزه با منکرات وحدت مردم و مسئولین لازم است.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه مردم و مسئولین با استفاده از وحدت در حوزه پیشگیری از آسیب ها و منکرات اقداماتی انجام دهند، گفت: باید با اقدامات ایجابی از منکرات پیشگیری شود و در کنار ان کار سلبی نیز باشد.

وی به مرحله مواجهه در برخورد با منکرات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای مبارزه با منکرات مسئولین و مردم با وحدت باید همکاری لازم را داشته باشند و برای انجام وظیفه در این راستا نیازمند ستاد قوی هستیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان عنوان کرد: حوزه آخر حوزه مسئولین نسبت به مردم است که وظیفه مسئولین سنگین تر است و باید زمینه ساز گسترش معروف در جامعه باشند و وسایل منکرات را از دسترس مردم دور کنند.

وی در پایان بیان کرد: تامین آبرو و امنیت آمرین به معروف و ناهی از منکر در جامعه و بین دستگاه های اجرایی از دیگر وظایف مهم مسئولان است.

کد خبر 1739911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha