تقدیر از ۱۳۵ بانوی خادم و پیشکسوت مجالس حسینی با نشان فاطمه(س)

بیش از ۱۳۵ نفر از بانوان خادم و پیشکسوت مجالس حسینی در سراسر کشور در قالب رویداد «بانوان بهشت» و با اهدای نشان فاطمه(س) تقدیر می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: بنیاد دعبل خزاعی همواره دغدغه حمایت، رسیدگی، تجلیل و تکریمِ پیرغلامان حسینی و پیشکسوتان مجالس حسینی(اعم از آقایان و خانم ها) را داشته و دارد.

برای پاسداشت پیرغلامان حسینی، همه ساله رویداد «مقام مجنون» که نکوداشت پیرغلامان اهل‌ بیت علیهم السلام است، قبل از ایام محرم حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

«نشان حبیب» هم که توسط شورای هنری بنیاد، طراحی و ساخته شده است، به این عزیزان اهداء می‌شود. در طول سال هم برنامه حمایت و بازدید و تکریم پیرغلامان حسینی توسط نمایندگان استانی بنیاد دعبل خزاعی برقرار و جزء برنامه‌های جاری و همیشگی است.

علاوه بر این،  تعظیم و تکریم بانوان خادم و پیشکسوت مجالس اهل‌بیت علیهم السلام،  که عمری مشغول خدمت به روضه، مجلس داری، تبلیغ و...بوده اند نیز از دغدغه ها و برنامه‌های بنیاد دعبل خزاعی به حساب می آید.

معمولاً در تجلیل از پیشکسوتان عرصه ستایشگری و خدمت به آستان اهل‌ بیت علیهم السلام، سهم بانوان کمتر از آقایان است. لذا برای رفع این نقیصه و برای بزرگداشت بانوانی که عُمر در این راه صرف کرده اند، رویداد «بانوان بهشت» طراحی و برنامه‌ ریزی شده است و از ۲۷ آذرماه، فردای سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تا روز ولادت ایشان، در سراسر کشور در حال برگزاری است. سال گذشته نیز این برنامه با عنوان «مادران فاطمی» برگزار شد.

امسال بیش از ۱۳۵ نفر از بانوان خادم و پیشکسوت مجالس حسینی در سراسر کشور تجلیل می شوند و تقدیرنامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «نشان فاطمه» نیز به این بانوان اهداء می شود.

مطابق برنامه ریزی انجام شده، در استان‌ها تجلیل از بانوان توسط نماینده بنیاد دعبل خزاعی و با همراهی مسئولین مرتبط و با حضور و تشرف در منزل بانوان پیشکسوت عرصه ستایشگری انجام می شود.

در تهران از ۱۳ نفر از بانوان پیشکسوت عرصه ستایشگری به بهانه رونمایی از «نشان فاطمه(س)»، به صورت برنامه جمعی در تاریخ شنبه، دوم دی ماه در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین تجلیل به عمل می آید.

تقدیر از ۱۳۵ بانوی خادم و پیشکسوت مجالس حسینی با نشان فاطمه(س)

کد خبر 1739924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha