بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی با حضور رئیس جمهور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

زنگانه از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرامی و طرح اقتصادی و اشتغالزا در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌محمد زنگانه امروز (چهارشنبه ٢٩ آذر) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گلستان گفت: اغلب این پروژه‌ها پروژه‌هایی بود که در دور اول سفر رئیس جمهور به این استان به تصویب رسید و امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

وی افزود: هم چنین در این سفر عملیات اجرایی بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان آغاز می‌شود. یکی از این پروژه‌های مهم و اساسی، سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول است که با احتساب مصوبه ارزی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است و روز گذشته نیز قرارداد آن بین بنیاد مستضعفان و شرکت مپنا به امضا رسید.  

زنگانه خاطرنشان کرد: با احتساب پروژه‌هایی که در ٢ سال و نیم گذشته افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده به چشم‌انداز ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در افق ۱۴۰۴ نزدیک می‌شویم.

وی ابراز امیدواری کرد که با این حجم از اعتبارات، درآمد ناخالص داخلی استان به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

کد خبر 1739949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha