حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ کشورند

دوستار با بیان اینکه با توجه به رسالتی که حوزه و دانشگاه به دوش دارند گفت: مانند دو بال فرهنگ و علم یک کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر محمد دوستار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان امروز در ( چهارشنبه ۲۹ آذر) درجلسه هم اندیشی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور جمعی از استادان دانشگاه و روحانیون، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد اظهار کرد: کمال انسانیت و پیوند بعد مادی و معنوی انسانها ، در حوزه و دانشگاه متجلی و معنی پیدا می کند.

وی افزود: از نگاه حضرت امام (ره) حوزه و دانشگاه در کنار هم ، همانند نیروی محرکه جامعه و مغز متفکر آن هستند که دائما در معرض توطئه و تفرقه افکنی دشمنان قرار دارند و لزوم هوشیاری در این قشر از جامعه همیشه مورد توجه خواهد بود. شهید مفتح، نماد وحدت این دو قشر بوده و از دو تفکر دانشگاهی و حوزوی بهره مند شده بود.
دوستار همچنین اذعان داشت: با توجه به رسالتی که حوزه و دانشگاه به دوش دارند و مانند دو بال فرهنگ و علم یک کشور هستند . چرا که حوزه و دانشگاه مکمل هم بوده و عدم وجود هر یک از آنان می تواند موجبات ناکارآمدی دیگری را فراهم کند و با وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش و همدلی در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ادامه داد: در بسیاری از جوامع بشری ، اخلاق گمشده است و دین اسلام دینی اخلاقی است. این نشست ها فقط در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه متمرکز نشود انتظار داریم که مجموعه هم اندیشی ها به صورت ماهیانه در دانشگاهها برنامه ریزی شود تا بتوان با استفاده از استادان و محققان آن حوزه ، با بیان بحث ها و شناسایی چالش های مطرح شده حرکت کرد و به حل این مسائل پرداخت.
دوستار تاکید کرد: سوالات مطرح شده جوانان در دانشگاهها ،جدی است و اساتید باید به آنان جواب منطقی ارائه دهند چرا که در این زمینه هم دانشگاه آزاد اسلامی باید پیشگام باشد و با برگزاری جلسات هم اندیشی و فعالیت در این زمینه در طول یک سال، نتایج آن را در سال آینده بررسی و و به بحث و تبادل نظر بگذارند.
در ادامه تعدادی از استادان و روحانیون حاضر در این نشست ، دیدگاه و نقطه نظرات خود را در خصوص ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه کارکردهای آن و راهکارهای تعمیق وحدت بین این دو نهاد علمی مطرح شد و مقرر شد هسته علمی دردانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود و جلسات ماهانه هم اندیشی با موضوع چالش ها،راهکارهای ارتقای وحدت حوزه و دانشگاه برگزار و نتایج مطالعات و تحلیل ها ارائه گردد.

کد خبر 1739967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha