مدیر کانون شهید کاوه نبیری اراک مسئول سرود مرکز رسانه ای استان مرکزی شد

در حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مدیر کانون شهید کاوه نبیری اراک مسئول سرود مرکز رسانه ای استان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، به حکم حجت الاسلام فراهانی مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مجید قلعه، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری و مدیر گروه سرود سماء، مسئول سرود مرکز رسانه ای  «ماهور» اراک شد. 


قلعه از افتتاح باشگاه سرود «هورا» خبر داد و گفت: تا به امروز نهادهای زیادی هستند که در حوزه سرود فعالیت می‌کنند اما می‌دانیم که بسیاری از آنها تمرکز لازم را در این زمینه ندارند. 


مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری افزود: بنابراین ما تصمیم داریم در راستای خدمت رسانی به گروه‌های سرود که صرفاً هم مالی نیست در حوزه خدمات آموزشی و رفاهی نیز حمایت‌هایی را به گروه‌های سرود ارائه دهیم .

وی اضافه کرد: نکته دیگری که از مهم‌ترین اولویت‌های ما در مرکز سرود هورا محسوب می‌شود، توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای موجود در شهرستان‌ها است موضوعی که متاسفانه طی سال‌های اخیر نسبت به آن کم توجهی‌های صورت گرفته و می‌بایست برای برون رفت از این نقطه ضعف، کارهایی را انجام داد.


مسئول سرود مرکز رسانه ای  «ماهور» اراک ادامه داد: از دیگر رویکردهای ما توجه به تولید آثاری در حوزه  خردسال و کودک است روندی که اکنون در حوزه سرود وجود دارد و می‌تواند در شرایط کارشناسانه‌تر و پژوهشگرانه تری مورد توجه قرار گیرد، تمرکز و دقت بیشتر روی دو موضوع «شعر» و «موسیقی» است که یک جاهایی از دست می‌رود. 


قلعه اضافه کرد: ما نمونه‌های فراوانی در این زمینه داریم که خیلی هم شنیده شده‌اند اما بسیاری شان دچار دوگانگی زبانی است، طبیعتاً وظیفه ما در این خلاء همین است که بتوان چنین ظرفیت‌هایی را به هم پیوند بزند. 


وی اضافه کرد: خوشبختانه ما در سال ۱۴۰۱ شاهد تاسیس دو نهاد در حوزه سرود بوده ایم که  تاسیس «مرکز سرود هورا» می‌تواند مسیری برای بهبود وضعیت موجود برای ایجاد پیوند میان جامعه ادبی و هنری استان و فضای سرود استان تلقی شود. 


مسئول سرود مرکز رسانه ای  «ماهور» اراک با بیان اینکه توجه به موضوع نشر هم موضوع مهمی است که می‌بایست بیشتر از اینها مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد، گفت:  اکنون ما آثار خوبی را داریم که در نشر دچار چالش هایی هستن که انشالله در صدد فراهم آوردن فضایی مناسب برای نشر آثار موسیقی و سرود هستیم.

این مقام مسئول اولین فعالیت باشگاه سرود هورا هم برگزاری رویداد به عشق حاج قاسم دانست و گفت: این رویداد به صورت پاتوق سرودی در پیاده راه امیرکبیر در هفته دوم دی ماه برگزار خواهد شد و از گروه های برتر تقدیر میشود.

کد خبر 1740051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha