روحانیون عهده‌دار تغذیه فکری جامعه هستند

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به نقش انکارناپذیر روحانیت در تغذیه فکری جامعه، گفت: تلاش داریم مطابق با زیست بوم مازندران زمینه ساز تقویت بنیه فرهنگی و دینی مردم به ویژه نسل نو باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین صدرالله اسماعیل زاده-مدیر جدیدحوزه های علمیه مازندران در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان که در مجتمع اهل بیت (علیهم السلام) ساری برگزار شد، با بیان اینکه اگر تاریخ تحولات حوزه های علمیه را منصفانه بازخوانی کنیم قطعا نقش روحانیت را در تحولات ایران اسلامی درخواهیم یافت، اظهار کرد: منصور دوانیقی، بغداد را تاسیس کرد تا این شهر پایگاهی برای مخالفان سیاسی دینی باشد.

وی با بیان اینکه علمای دین اکنون این شهر را پایگاه محبان اهل بیت (علیهم السلام) بدل کرده اند، افزود: با بروز و ظهور انقلاب اسلامی درپی تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) شاهد شکوفایی حوزه در ایران اسلامی بوده ایم که اکنون شاهد نقش موثر روحانیت و علمای دین در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و ... هستیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان اینکه به دنبال اجرای برنامه تحولی مطابق با زیست بوم مازندران در استان هستیم، گفت: روحانیون همواره در ادوار مختلف پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عهده‌دار تغذیه فکری جامعه بوده اند باید این پیشینه برای جامعه به ویژه نسل نو تبیین شود.

کد خبر 1740077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha