جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود

استاندار لرستان با بیان اینکه جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود، گفت: فرهنگ سازی در قالب برنامه های متعدد فرهنگی، آموزشی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(۳۰آذر)، در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت:جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سبک زندگی ها متاسفانه تغییر کرده است، افزود: فرزندان از امکانات اشباع شده اند و راضی نیستند در کنار خانواده تشکیل زندگی دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ افزایش جمعیت و فرزند آوری باید به باور تبدیل شود.

زیویار با بیان اینکه باید این فرهنگ تغییر کند و جوانان با مسائل ازدواج، ساده‌تر برخورد کنند، اظهارکرد: فرهنگ سازی در قالب برنامه های متعدد از جمله کار رسانه ای، تبلیغات و آموزش های چهره به چهره محقق می شود.

وی ادامه داد: لرستان امکانات محدودی دارد و در بحث تامین زمین و تهیه مسکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسبی نداریم همچنین موانع پرداخت تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها باید برطرف شود.

زیویاز با بیان اینکه باید کارگروهی در خصوص تهیه مسکن، تامین زمین و وام ازدواج تشکیل شود تا تنها به مصوبات جلسات اکتفا نکنیم، عنوان کرد: اکنون وضعیت استخدامی چندین برابر دهه ۶۰ شده و در مقابل فرزند آوری کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن اینکه آینده نیازمند جوانان می‌باشد باید فرزندآوری را جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات اعتقادی در جامعه بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: باید مخاطبان را با آسیب های پیری جمعیت آشنا کرد.

استاندار لرستان گفت: تهدیدی که اکنون کشور را در برگرفته در خصوص فرزندآوری است که بار سنگینی از انتظارات انباشته‌شده در استان ها بر دوش دولت است و در این راستا باید کمک کنیم.

وی بیان کرد: همه ما در خصوص ترویج جوانی جمعیت، مسئول هستیم و تمامی دستگاه ها موظف هستند در این راه از همه امکانات خود استفاده کنند.

کد خبر 1740123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha