شوراهای اسلامی مطالبه گری کنند

ایروانی گفت: شورای شهر و روستا نظام های پارلمانی شهرستان نهبندان هستند که بواسطه قدرت قانونی که در اختیار دارند می‌توانند مطالبه گری قانونی داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (۳۰ آذر) در جلسه شورای شهرستان نهبندان که با حضور بخشداران برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر و روستا نظام های پارلمانی شهرستان نهبندان هستند، بواسطه قدرت قانونی که در اختیار دارند می‌توانند مطالبه گری قانونی کنند. 

فرماندار نهبندان افزود: در هفته گذشته شاهد حمله هکری به جایگاه های سوخت بودیم که نیازمند اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستیم،  ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در نهبندان در حال اجرا است که دستگاه ها مکلف به همکاری هستند، لذا اعضای شورای شهر در همراهی مردم همراهی کنند تا پروژه تکمیل شود.

وی در ادامه با توجه به تکمیل اتصال جایگاه های سوخت در نهبندان به شبکه هوشمند افزود: به صورت سیستمی پلاک های ماشین سنگین در هنگام سوخت گیری رصد می شود تا جلوی قاچاق سوخت گرفته شود.

فرماندار نهبندان با اشاره به زیرساخت های شمال شهر نهبندان اظهار کرد: مطالبه گری در وهله نخست باید توسط شورای شهر بررسی و پیگیری شود.

ایروانی خواستار ارائه گزارش عملکرد از سوی شوراها شد و گفت: ما فقر در  رسانه و تبیین عملکرد و دستاوردها ضعف رسانه ای داریم و شوراهای شهر و بخش ها پ باید میزهای خدمت ارتباطات مردمی خود را رسانه ای کنند.

وی خواستار توجه شوراها به خواسته های مردم شد و گفت: مطالبه اصلی مردم در شهرستان راه و آب است که بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای راهها در طرح توسعه نهبندان پیش بینی شده است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: بیش از سه هزار کیلومتر وسعت راه های فرعی نهبندان است و ۱۴۷ کیلومتر شریان اصلی است که باید ردیف اعتباری ویژه بگیرد.

وی تصریح کرد: ۱۱ دستگاه، پروژه های طرح توسعه نهبندان را آغاز کرده اند و تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هم برای پروژه هایی که طرح توسعه نهبندان کمتر دیده شده است، منعقد شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

فرماندار نهبندان گریزی به آبرسانی در نهبندان زد و افزود: اصلاح شبکه آبرسانی و نوسازی و تجهیز مدارس هم در دستور کار است که می تواند بخشی از محرومیت را مرتفع سازد. 

ایروانی تصریح کرد: متاسفانه در نهبندان مردم در گاز کشی عقب مانده اند و شوراها باید به مردم کمک کنند. 

وی افزود: کارها بدون مشارکت مردم پیشرفت ندارد لذا کارها باید پیوست اجتماعی داشته باشد. همچنین برخی کارها باید جهادی انجام شود.

فرماندار نهبندان درپایان خواستار تبیین اقدامات دولت سیزدهم توسط شوراهای شهر و روستا در بین آحاد جامعه شد.

کد خبر 1740169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha