سخاوت مردم اصفهان بندهای زندان را شکست

سخاوت مردم استان اصفهان در آزادی زندانی جرائم غیر عمد باعث شده بندهای زندان شکسته و درهای سلول ها برای آزادی مددجویان باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ماجرای انسان های بی گناهی که به غیر عمد گرفتار بند زندان می شوند دل هر فردی را به درد می آورد و خانواده هایی که از این اتفاق می سوزند.

فرزندان و همسران زندانیان جرائم غیرعمد فراغ و سختی های زیادی ر ا تحمل می کنند که این موضوع نگرانی هایی را هم برای جامعه پدیدار می کند.

زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل بدهی گرفتار بند شده اند و نوسانات اقتصادی برای بدهی و شرایط سخت درآمدی آن ها تاثیر گذاشته و لازم است تا برای رهایی آن ها اقدام کرد.

جریان آزادی زندانیان غیرعمد چند سالی است که در استان اصفهان ایجاد شده و سیل خوبی از حمایت های مردمی را به همراه داشته است.

بخشش شاکیان نیز در این امر سهیم بوده و توانسته گره گشای درد افراد بی گناه باشد و با کمک خیرین و شاکیان درهای سخاوت باز شده و اتفاقات زیبایی رقم می خورد.

سخاوتمندی مردم این استان باعث شده که میله های زندان شکسته و درهای بند افراد غیرعمد باز شود و چه آغوش گرمی که به استقبال آزادی می رود.

سخاوت مردم اصفهان بندهای زندان را شکست

آزادی بیش از ۵۴۰ زندانی جرائم غیرعمد

همت و اراده جمعی مردم و گذشت شاکیان به گونه ای رقم خورده که امسال بیش از ۵۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شده اند.

علاوه بر همت و اراده جمعی خیرین، تلاش مددکاران زندان، ستاد دیه، قضات دادگستری و خانواده های زندانیان برای تامین بخشی از بدهی نیز موثر بوده است.

رئیس ستاد دیه شعبه استان اصفهان با بیان اینکه همت و اراده خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان وجود دارد، گفت: امسال بیش از ۵۴۰ نفر از بند آزاد شده اند.

اسدالله گرجی زاده ادامه داد: چهارشنبه های امام رضایی، یک شهر ضیافت ماه مبارک رمضان، جشن های گلریزان، مشارکت اجتماعی مساجد، پویش های مردمی و کمک خیریه ها در آزادی زندانیان نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه هزار زندانی جرائم غیرعمد گرفتار هستند، تصریح کرد: برای آزادی آن ها بیش از هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که با مشارکت خیرین، آورده زندانیان و بخشش شاکیان امکان تامین این پول فراهم خواهد بود.

گرجی زاده خاطرنشان کرد: پویش مردمی برای آزادی زندانیان زن ایجاد شده تا اینکه این افراد سرپرست خانوار در بند نباشند.

سخاوت مردم اصفهان بندهای زندان را شکست

پیشگامی اصفهان در آزادی زندانیان

استان اصفهان به لحاظ جمعیت کیفری غیرعمد آمار بالایی دارد اما این مشکل ناشی از فعالیت اقتصادی گسترده و جمعیت این استان است که باعث شده برخی از فعالیت های بازار موفق نباشد و فرد و یا افرادی را گرفتار کند.

مردم استان اصفهان نسبت به بدهی مالی، دیه و یا مهریه دیگران بی تفاوت نبوده و نمی گذارند فرد و یا افرادی به دلیل مشکلات در بند بمانند.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به وضعیت آزادی زندانیان گفت: استان اصفهان پیشگام در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

سید اسدالله جولایی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در کل کشور آزاد شده اند، خاطرنشان کرد: استان اصفهان سهم بیش از ۵۴۰ نفری از این آمار را داشته است.

وی ادامه داد: اصفهان در صدر جدول آزادی زندانیان در بین دیگر استان های کشور قرار دارد و این همت و اراده موفق مردم را برای رفع نیاز همنوعان را نشان می دهد.

سخاوت مردم اصفهان بندهای زندان را شکست

تداوم جریان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

مسیر موفق و کارآمد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان همچنان باز بوده و قطار گره گشایی صوت می زند و سخاتوتمندان را با خود همراه می کند.

همراهی مردم در آزادی زندانیان مختص قشر خاص متمکن نبوده بلکه همه به سهم خود همکاری کرده اند که گروه های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان همراه هستند.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به اقدام موثر صورت گرفته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: این کار خیرخواهانه علاوه بر اینکه مشکل یک نفر را حل می کند باعث رفع نیاز خانواده های آنان نیز می شود.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی افزود: مشارکت عموم شهروندان و گذشت شاکیان از اقدامات تاثیر گذار برای رفع نیاز این قشر از جامعه بوده و با تداوم همکاری ها، زندانیان جرائم غیرعمد همه آزاد خواهند شد.

وی یادآورشد: با آموزش مردم سعی در کاهش ورودی زندان ها در سراسر کشور داشته باشیم.

کد خبر 1740180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha