جوانان مسجدی با کمی قناعت شب یلدا را با نیازمندان تقسیم کردند

محبی گفت:جوانان مسجدی با کمی قناعت با رعایت حفظ آبرو یلدا را با نیازمندان تقسیم کردند.

مهدی محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به توزیع بسته یلدایی میان نیازمندان، گفت:در این طرح ابتدا افراد نیازمند شناسایی و با کمک اعضای کانون با حفظ آبرو این اقلام به دست آنها رسیده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید زارعی در کرمانشاه گفت: پاسداشت شب یلدا از سنت های دیرینه ای است که با رعایت حدود شرعی، سبب ایجاد انس و نشاط بیشتر میان خانواده ها می شود همچنین تقسیم کردن مهربانی خود با نیازمندان، یادی نیکو از این شب طولانی سال در خاطره ها برجای می گذارد.

جوانان مسجدی با کمی قناعت شب یلدا را با نیازمندان تقسیم کردند

وی خاطر نشان کرد: برهمین اساس اعضای کانون  با شناسایی نیازمندان اقدام به تهیه سبد مهربانی شامل شیرینی، شکلات، میوه  کردند و با حفظ آبرو میان خانواده های مستمند تحت حمایت کانون توزیع کردند.

محبی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص)   در مورد توجه به نیازمندان که فرمودند: «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل های سوخته تشنگان و سیر کردن شکم های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه اش گرسنه باشد» با حفظ آبرو بسته ها را توزیع کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید زارعی در کرمانشاه گفت: هر ایرانی و مسلمان را بر این می دارد تا این شب را بهانه ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلیل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.

وی پایان گفت:آیین یلدا که از آن به عنوان شب چله هم یاد می شود همراه با خوردن آجیل مخصوص، شیرینی، هندوانه، انار و سایر میوه های گوناگون همراه است که البته همه این ها جنبه نمادین دارد و نشانه برکت، شادی، تندرستی و فراوانی روزی است.

جوانان مسجدی با کمی قناعت شب یلدا را با نیازمندان تقسیم کردند

کد خبر 1740191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha