امارات آرزوهای خود را با ادعاهای واهی، تکرار نکند

عزیزی در واکنش به بیانیه نشست مراکش گفت: موضع روسیه موجب تاسف بود و امارات نیز نباید ادعاهای تکراری خود را در قالب  آرزوهایش بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، ابراهیم عزیزی به خبرنگاران گفت: برخی کارشناسان روسی وابسته به جریان های غربی و نفوذ، در نشست مراکش مواضعی گرفتند که جای تاسف داشت و روسیه نباید دوستان مشترک خود را با عنوان چنین مسائلی از دست دهد.

وی افزود: این نشست که با حضور بعضی از عرب‌ها و کارشناسان روسی در مراکش برگزار شد، بیانیه‌ای را صادر کرد که مجددا در آن دخالت در امور ایران محسوس بودو ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

عزیزی با بیان اینکه کشورهایی چون روسیه و امارات باید دقت بیشتری در موضع گیری‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، افزود:  در شرایطی که روسیه درگیر مسائل متعدد است، اتخاذ بعضی از موضع گیری‌ها از سوی برخی مسوولان روسیه تعجب برانگیز است.

وی ادامه داد: بهتر است که مسوولان روسی به جای اغوا شدن در برابر چند کشور بی اهمیت عربی، در پی تقویت روابط خود با کشور قدرتمندی مانند ایران باشند.

این نماینده مجلس با محکوم کردن مواضع امارات متحده عربی در خصوص جزایر سه گانه نیز تصریح کرد: بهتر است امارات ضعف های شدید خود را با بیان آرزوهایش در خصوص چنین مسائلی گره نزند و مبتنی بر واقعیت ها عمل کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: پرونده جزایر سه گانه با مالکیت قطعی ایران سالهاست که مختومه شده است  اما متاسفانه سران اماراتی هر از گاهی این ادعای بی اساس را تکرار می‌کنند.

وی ضمن محکوم کردن مواضع امارات در خصوص جزایر سه گانه گفت: بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بدانند که ما با دقت تحرکاتی که ضد منافع ملی و منطقه‌ای ما می باشد را رصد نموده و به موقع خود  پاسخ لازم را نیز خواهیم داد لذا نشست‌هایی چون مراکش نمی تواند در اقتدار ما در منطقه و عرصه بین الملل خللی وارد کن

کد خبر 1740243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha