چهارم دی فرصتی برای تکریم و پاسداشت شهداست

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: هم پیامبر اکرم(ص) و تعالیم اسلام بر مبارزه با ظلم تاکید دارد و هم سایر ادیان الهی ظلم را به هیچ وجه روا نمی‌دانستند و این برنامه همه انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل، ضمن توصیه و سفارش به تقوای الهی روایتی از امام صادق علیه السلام قرائت کرد که آن حضرت می‌فرماید: شیعیان ما در راه هدایت الهی هستند آن ها انحراف فکری و عقیدتی ندارند شیعیان ما اهل تقوا و اهل خدمت و اهل نیکی و اهل ایمان و اهل پیروزی و موفقیت هستند.

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل با اشاره به حمله تروریستی اشرار معاند به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوجستان که به شهادت و مجروح شدن جمعی از فرزندان ایران اسلامی منجر شد گفت: این اقدام تروریستی که در خدمت به دشمنان نظام اسلامی و خیانت به امنیت و آسایش منطقه سیستان و بلوچستان طراحی شده است، یک جنایت بزدلانه است.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: لازم است نهادهای امنیتی و قضایی با سرپنجه‌های این فساد ضد انسانی با قدرت برخورد کنند و مزدوران استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و صهیونیزم بین الملل را باشد مجازات برسانند.

انتخاب نام فاطمه برای فرزندان، احیای فرهنگ و مکتب فاطمی است

خطیب جمعه ابوزیدآباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال سالروز ثبت احوال مصادف شده است با ایام جمادی الثانی که هم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و هم در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا قرار داریم، لذا بسیار بجاست که پدران و مادران دینی و ایمانی و ولایی اگر خداوند به آنان دختری عطا فرمود نام او را نام فاطمه قرار دهند و خود این نامگذاری و انتخاب نام فاطمه دقیقاً احیا فرهنگ و مکتب فاطمه است.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فردای قیامت در پیشگاه پیامبر اسلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سربلند باشیم باید آن عشق و ارادت خود را در نامگذاری دختران  به نام فاطمه تثبیت کنیم چرا که رضایت پیامبر و رضایت فاطمه زهرا سلام الله علیها دقیقاً رضایت خداوند قادر متعال به دنبال خود دارد.

امام جمعه ابوزیدآباد در ادامه ضمن اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح که پیامبر صلح و دوستی و مهربانیست گفت: پیامبری که از مادری همچون مریم که تمام عمرشان را به عبادت و بندگی خداوند گذراند با به دنیا آوردن فرزندی پاک اجر و مزد عبادت خویش را در دنیا و آخرت گرفت.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد:  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) می فرمود ما از همه ملت‌ها و از همه دولت‌ها این توقع انسانی را داریم اگر دولت‌های اسلامی هستند و تابع اسلام هستند دستور اسلام است که نباید ظلم بکنند و نباید تحت بار ظلم بروید و اگر تابع عیسی مسیح هستید عیسی مسیح ظلم را به هیچ وجه روا نمی‌دانست و این برنامه همه انبیا الهی است.

چهارم دی ماه فرصتی برای تکریم و پاسداشت حماسه آفرینی های شهداست

امام جمعه ابوزیدآباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن چهارم دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل گفت: این روز فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با شهیدان و آرمان های نظام مقدس و تکریم و پاسداشت حماسه آفرینی های شهدا است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه روز چهارم دیماه، روز روایت عشق و ایثار و حماسه آفرینی های مردم شهرستان آران وبیدگل در آزمون بزرگ حماسه و ایثار است افزود: این روز فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت نام های نورانی شهیدان است

وی اظهار داشت:  در این روز که عملیات کربلای چهار آغاز شد، ۸۰ تن از رزمندگان خط شکن گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل از جمله دو سردار به مقام پرفیض شهادت نائل شدند که در عملیات کربلای چهار تعداد ۳۷ شهید و در عملیات کربلای پنج تعداد ۸۷ شهید  که مجموعا ۱۲۴ شهید تقدیم اسلام کرده است.

خطیب جمعه ابوزیدآباد در ادامه ضمن اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است گفت: علت این نامگذاری این است که ام البنین همسر حضرت امیرالمومنین و مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و از این جهان به جهان عالم قبر و برزخ و در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: تکریم مادرانی که به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی لبیک گفتند و زینب گونه در حماسه ۸ سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان خود، آن ها را برای حضور در جبهه‌ها آماده می‌کردند در این روز بایسیتی پررنگ تر باشد.

کد خبر 1740251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha