مدارس ارزش‌ها را در بین دانش آموزان تقویت کنند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ماموریت مهم فرهنگی و آموزشی گفت: مراکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی ارزش ها را در بین دانش آموزان برای تربیت موثر نسل آینده تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اهمیت تربیت نسل آینده اشاره کرد و اظهارداشت: مراکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی ارزش ها را در بین دانش آموزان برای تربیت موثر نسل آینده تقویت کنند که این ماموریتی بسیار مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: فرهنگ عفاف و حجاب، ارزش های دینی، همدلی، روحیه جهادی و توجه به باورهای دینی در مدارس و مراکز فرهنگی به نوجوانان در نظر گرفته شود و جز مهمترین ماموریت ها قرار گیرد.

وی این دسته از اقدامات را زمینه سازی برای فرج حضرت مهدی و تربیت سرباز برای آن حضرت بیان کرد و اذعان داشت: نسل جدید نباید از ارزش ها دور شود و در فضای مجازی محو اشتباهات و فرهنگ های غلط قرار گیرد.

آیت الله مهدوی با اشاره به روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: تشکر عملی از این افراد به سبب تحمل سختی ها نیاز بوده و مسئولان در عملکرد خود قدردان خون شهدا باشند.

وی نگاه حضرت ام البنین(س) در تربیت فرزندان را مهم دانست و گفت: تقوا و رفتارهای صحیح تربیتی ایشان باعث رشد شخصیتی مثل حضرت عباس(ع) شد.

امام جمعه موقت اصفهان به اتفاقات بین المللی اشاره کرد و گفت: همچنان اسرائیل بر رفتار ظالمانه خود می تازد و افراد زیاد بی گناهی را به شهادت می رساند.

وی گرفتاری رژیم صهیونیستی در غزه را از عوامل تداوم این رفتار ظالمانه بیان کرد و خاطرنشان ساخت: آن ها شکست بدی را در طوفان الاقصی تجربه کردند که برای رفع این چالش خود روزانه مردم بی گناهی را در مسیر رگبار گلوله قرار می دهند.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: آمریکا نیز دچار ضعف و معضل در این مسیر شده و به همین خاطر به رفتارهای ظالمانه مشغول شده اند و از طرفی فعالیت رسانه ای خود را برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات ایران معطوف ساخته اند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر ایران است ولی این بار نیز مثل گذشته ملت همیشه در صحنه کشورمان با حضور فعال و انتخاب اصلح به پیشرفت کشور کمک خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از گروه و جناح خاصی حمایت نخواهم داشت، یادآورشد: تمام تلاش برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات خواهد بود.

وی انتخاب اصلح و برگزیدن افراد توانمند برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از اهمیت بالایی برخورد دار است.

آیت الله مهدوی همچنین به توجه مسئولان کشوری نسبت به استان اصفهان تاکید کرد و گفت: تصمیمات و مصلحت اندیشی ها باید تمام کشور را پوشش دهد و نباید مختص یک منطقه خاص باشد.

کد خبر 1740256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha