تکمیل سد گلورد و هراز اولویت وزارت نیرو برای تامین منابع  آبی است

محرابیان گفت: سد گلورد و هراز مازندران اولویت وزارت نیرو برای تامین منابع  آبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   علی اکبر محرابیان- وزیر نیرو امروز جمعه(اول دی) در نشست بررسی پروژه های ساری و میاندرود در محل بازدید از تصفیه خانه آب شرب ساری در سلیم بهرام اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایط  بارشی در کشور، به شدت نگران استان مازندران بودیم که چگونه می توان با این آورده بارشی، تامین آب شرب و کشاورزی را انجام دهیم.
وی افزود: با مدیریت خوب استاندار مازندران، مدیریت آبفا و آب منطقه ای و همکاری مردم و کشاورزان مدیریت خوبی در منابع آبی مازندران انجام شد و تنش آبی نداشتیم.
وزیر نیرو یادآور شد: چند پروژه در مازندران همچون سد گلورد و سد هراز وجود دارد که سالیان طولانی از شروع به کار آن ‌ می گذرد و تکمیل نشده‌است و گام اول ما تکمیل این‌پروژه هاست.
محرابیان‌گفت: چند سد را در مرحله مطالعات داریم که باید با اجرای سد ظرفیت تامین آب فراهم شود و مشکلات در این بخش مرتفع شود و مشکلات آب ساری، میاندورود و روستای منطقه برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: در بازدید سد گلورد شاهد آب بسیار با کیفیت در این سد بودیم که نباید این آب هدر برود.
وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی این سد زارم رود هم باید در اولین فرصت اجرایی و عملیاتی شود و هر مانع پیش روی در حداقل زمان باید برداشته شود.
محرابیان افزود: مخازن و خطوط ارتباطی برای سد باید تکمیل شود، و اعتباری از محل تنش در نظر گرفته شود تا خط انتقال میاندورود اجرایی شود.
وی یادآور شد: سد زارم رود نیازمند ردیف مجزا و مناقصه است و باید سریعتر اجرایی شود تا مردم‌منطقه از آب مناسب برخوردار شوند.
محرابیان گفت: سد زارم رود باید مورد توجه قرار بگیرد وقطعا ردیف مستقل اعتباری برای سد زارم رود را عملیاتی می شود و در همین راستا  شرکت آب منطقه‌ای مازندران مناقصه اجرای سد زارم رود را امسال انجام دهد و  فاز دوم تصفیه خانه آب شرب ساری نیز باید عملیاتی شود.

کد خبر 1740282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha