آمریکا، اصلاحیه پیشنهادی روسیه برای آتش بس را وتو کرد

آمریکا اصلاحیه پیشنهادی روسیه مبنی بر آتش بس در غزه برای قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، آمریکا با استفاده از حق وتوی خود اصلاحیه پیشنهادی روسیه مبنی بر آتش بس در غزه برای قطعنامه شورای امنیت که خواستار گسترش کمک رسانی به غزه است، خنثی کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: شورای امنیت شاهد رفتار غیرمسئولانه و ظالمانه واشنگتن است که به ابزارهای مختلف خرابکارانه برای جلوگیری از صدور قطعنامه درباره غزه متوسل شد. جهان می پرسد که چرا موافقت قطعنامه امارات متحده عربی به تعویق افتاد. این به دلیل فشار و باج خواهی آمریکاست یا شورای امنیت قطعنامه ای که واشنگتن رضایت دارد، تصویب کند یا هیچ یک از قطعنامه‌هایی که صادر می شود، تصویب نمی شود.

وی گفت: آمریکا پشت صحنه بحث و مذاکره درباره قطعنامه امارات است، به ویژه بند چهارم مربوط به کاهش درد و رنج و رساندن کمک‌هاست. تلاش هیئت آمریکایی باعث شد عنصر خطرناک برای غزه به جای آتش بس فوری وارد شود.  

نبنزیا افزود: ما پیشنهاد می کنیم که عبارتی که از متن حذف شدند، دوباره ادغام کنیم و اصلاحیه شفاهی را پیشنهاد کردیم و ما خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای رسیدن کمک های بشردوستانه و ایجاد شرایط پایدار برای آتش بس هستیم.

کد خبر 1740295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha