فرهنگ مقاومت در منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی تبلور یافت

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیگ گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فرهنگ مقاومت در منطقه تبلور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، حجت‌الاسلام توحید ابراهیمی بیگ موسس مرکز حسینیون کشور جمهوری آذربایجان با حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه شهرستان تالش دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی مرکز حسینیون کشور جمهوری آذربایجان، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فرهنگ مقاومت در منطقه تبلور یافت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیگ افزود: این اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب در سال‌های بعد با هدایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مجاهدت هسته‌های مقاومت علاوه بر اینکه تحقق عینی یافت بلکه در قالب یک نظریه برای اداره جهان مورد تاکید قرار گرفت.

موسس مرکز حسینیون جمهوری آذربایجان تشکیل حسینیون را مدیون و مرهون بصیرت و حمایت‌های سردار سلیمانی دانست و تصریح‌کرد: ما از همان ابتدا به مباحث فرهنگی توجه ویژه داشتیم، چرا که ریشه بسیاری از مسائلی که امروز در جمهوری آذربایجان می‌بینیم، شیطنت‌هایی است که صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام می‌دهند.

فرهنگ مقاومت در منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی تبلور یافت

حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد نیز در این دیدار از ارائه گزارش و اقدامات فرهنگی این مرکز مطالعاتی قدردانی کرد و گفت: یکی از اهداف و روش‌های دشمنان اخلاق و حقیقت در منطقه و به ویژه در بین کشورهای اسلامی، استفاده از ابزار استحاله فرهنگی، هویّتی، باورها، تاریخ و اندیشه‌های سلیم بومی و غالب کردن نگرش‌ها و فرهنگ‌های معیوب و مسموم ضد اخلاقی و ضد الهی است.

امام جمعه تالش افزود: بحمدالله طبق گزارشی که از آقای ابراهیم بیگی شنیدیم، هدف مرکز حسینیون، یک هدف مقدّس، شریعتی، عقلانی و دینی است که در راستای صیانت از همین هویت ملی، دینی، عقیدتی، علایق و سلایق در حال تبیین هستند که بسیار کار ارزشمندی است.

وی تصریح‌کرد: البته مهم‌ترین موئلفه در صیانت از فرهنگ یک ملت و حفظ باورهای صحیح تاریخی و جلوگیری از تحریف و نفوذ ضد فرهنگ‌ها، رها شدن از اندیشه‌های نحسِ عوامل خودفروخته‌ای است که برای حفظ منافع شخصی، جان و مال و ناموس مردمان سرزمین خود را به تاراج می‌گذارند و آنها را در معرض دست‌درازی بیگانگانی قرار می‌دهند تا با الگوبرداری از نسل پیشین استعمارگران، همچنان به دنبال چپاول منابع مادی و معنوی این کشورها باشند.

فرهنگ مقاومت در منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی تبلور یافت

حجت‌الاسلام نورزاد استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه قفقاز از جمله موئلفه‌های دینی ، هویتی و تاریخی را خوستار شد و گفت: عامل دینی و هویتی در منطقه قفقاز بر هریک از موئلفه‌های دیگر از جمله قدرت، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ، انسجام ملی، توازن اجتماعی و افکار عمومی تاثیرگذار است.

امام جمعه تالش با اشاره به عظمت شخصیت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و اعلا بودن نقش  ایشان در محور مقاومت، خاطرنشان‌کرد: همه ما باید بدانیم آن کسی که در میدان رزم و عمل، پرچم متعالی اسلام، مقاومت و وحدت  را برافراشت است و در راس آن بزرگ و راهبری که جبهه مقاومت را فرماندهی و با شجاعت و صلابت در برابر نیروهای استکباری، قلدری‌ها، تهدیدها و همه وحشت آفرینی‌هایی ایستاده است، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است که باید قدر این گوهرهای بی‌نظیر را بدانیم که اکنون به عنوان الگوهایی برای آزادگان جهان تبدیل شده و در دلها نفوذ کرده است.

کد خبر 1740300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha