درخواست حماس از «همکاری اسلامی و کشورهای عربی» برای حمایت از مقدسات فلسطین

حماس از «همکاری اسلامی»و «کشورهای عربی» خواست برای حفاظت از اماکن مقدس و مسجدالاقصی اقدامی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تشدید محدودیت‌ها علیه مردم فلسطین در قدس توسط نیروهای اشغالگر و جلوگیری از رسیدن آنها به مسجد الاقصی و حمله به آنها، ادامه وضعیت جنگ همه جانبه‌ای است که دشمن علیه مردم ما، سرزمین و مقدساتمان به راه انداخته است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: فلسطینی‌ها با شجاعت و فداکاری با این جنگ مقابله می‌کنند و اجازه نخواهند داد که این جنگ به نفع یهودیان باشد.

حماس در ادامه نسبت به خطر تشدید تنش در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و از «سازمان همکاری اسلامی» و «اتحادیه کشورهای عربی» خواست اقدامات جدی و موثری را برای حفاظت از مسجدالاقصی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی انجام دهند و جلوی  پروژه های بدخواهانه یهودی سازی را بگیرند.

پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جلوگیری کرد و بمب های صوتی و گاز اشک آور به سمت فلسطینیان در قدس شرقی پرتاب کرد.

برای یازدهمین جمعه متوالی از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، پلیس رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی را علیه فلسطینیان اعمال می کند و مانع رسیدن ده ها هزار نفر از مردم به مسجد الاقصی برای اقامه نماز شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است که تا صبح روز جمعه  2057 فلسطینی شهید و 53320 مجروح شده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1740315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha