کاهش جرائم پرونده های کیفری در لامرد

فاتحی با بیان اینکه شهرستان لامرد دارای سبقه دینی و مذهبی است، گفت: این شهرستان پیشرو در بحث امنیت و همچنین کاهش جرائم پرونده های کیفری است.

به گزارش خبرنگار شبستان فارس، علی فاتحی در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی که در سالن اجتماعات شهید جنگاور فرمانداری شهرستان لامرد برگزار شد اظهار کرد: کسانی که بخواهند با تشویش اذهان عمومی، امنیت روانی را هدف قرار دهند علی رغم میل باطنی طبق قانون با آنها برخورد و با هیچ کسی هم تعارفی نداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس افزود: در هشت ماهه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ شهرستان لامرد کاهش ۲ درصدی پرونده های کیفری و جرائم را به خود اختصاص داده و پرونده های ضرب و جرح جسمانی نیز کاهش حدودا ۱۶ درصدی این نوع جرائم را داشته است.

وی ادامه داد: توهین به اشخاص از مصادیق بارز خشونت کلامی و گفتاری است که در شهرستان لامرد کاهش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

فاتحی افزود: آمار طلاق توافقی نیز در هشت ماهه سال جاری حدود ۵ درصد کاهش داشته و طلاق غیر توافقی جزء حداقل ۲۰ عنوان اول دعاوی شهرستان لامرد نیست.

این مقام مسوول ادامه داد: از نگاه بیرون، لامرد به عنوان شهر مذهبی، معنوی و اخلاقی است و اگر مشکلاتی در پیش روی آن وجود دارد با همفکری یکدیگر می توان این مشکلات را مدیریت و آن را حل کرد.

وی همچنین به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی از یک سو تهدید و از سوی دیگر فرصتی برای جامعه اسلامی و ایرانی است که می خواهند سنت های حسنه و خوب خود را حفظ کنند که باید از این فرصت های بوجود آمده استفاده کرد.

فاتحی با اشاره به اینکه فضای مجازی صاحب و مدیر دارد و اگر کسی از موازین قانونی کشور سرپیچی کند دادستان بعنوان مدعی العموم می تواند ورود کند، اظهار کرد: وظیفه خبرنگاران آگاهی بخشی به جامعه است و یکی از مواردی که می توان به آن توجه داشت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و در راستای عمل به رسالت ‌خبرنگاری یعنی آگاهی بخشی به مردم است.

 این مقام مسوول ادامه داد: باید جوانان و نوجوانان را از اتفاقات در فضای مجازی مطلع کنیم چرا که این فضا موثرترین روش ایجاد جرم است.

وی در پایان گفت: در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سطح استان مصوباتی داشته ایم که به شهرستان ها ابلاغ می شود و کسانی که بخواهند فضای انتخابات را داغ و پرشور کنند مشکلی نداریم اما کسانی که بخواهند با توهین، تخریب، نشر اکاذیب، تشویش اذان عمومی و ... امنیت روانی را هدف قرار دهند و به آن آسیب وارد کنند طبق قانون برخورد می کنیم.
خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1740321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha