۱۴میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه غیررسمی در خراسان جنوبی تخصیص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه غیررسمی توزیع شده که شهرداری‌ها باید در زیرساخت‌های شهری هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حمید جهانشاهی صبح امروز (۲ دی) در هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اولین دستور کار این جلسه اعتباراتی است که از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱)قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: براساس این قانون شورای برنامه ریزی استان مجاز است پس از ابلاغ اعتبارات استان حداکثر تا پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان را با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه استان و تصویب شورای برنامه‌ریزی در قالب کمکهای فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مصوبه شورا داشت که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

جهانشاهی افزود: در جلسه امروز شورا نیز اختصاص حداقل ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۲۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان  در سال جاری مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی به دستور کار دوم جلسه مبنی بر  بررسی و تصویب اعتبارات موضوع بند (ب) تبصره(۱۱) قانون بودجه سال جاری برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تامین زیرساخت‌های لازم در این مناطق اشاره کرد و ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی بند مذکور مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شده و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان در این زمینه عملکرد داشته‌ایم و نکته قابل توجه این است که این اعتبار باید توسط شهرداری‌ها در راستای عمران شهری اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت‌های بهداشتی، زیرساخت تأمین آب و برق و سایر تأسیسات شهری هزینه شود.

وی بیان کرد: جمعیت سکونتگاهای غیررسمی خارج از محدوده شهر سه هزار و ۳۱۹ نفر و جمعیت اعلام شده از سوی ستاد بازآفرینی برای شهر بیرجند ۲۹ هزار و ۶۴ نفر و برای قاین سه هزار و ۴۰۰ نفر است که در مجموع جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی در خراسان جنوبی ۳۶ هزار و ۴۴۳ نفر می‌باشد و ۱۱.۵۳ درصد برای این موضوع احصاء شده و اداره کل امور مالیاتی ارائه شده است که به این نسبت تخصیص مدنظر را ارائه کردند.

جهانشاهی گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه غیررسمی توزیع شده که شهرداری‌ها باید در زیرساخت‌های شهری هزینه کنند.

کد خبر 1740369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha