چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر حدنگاری اراضی کشاورزی است

بابایی گفت: چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه صدور سند و حدنگاری است طور یکه ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حسن بابایی امروز (شنبه ۲ دی) در جمع خبرنگاران این استان پس از دیدار با استاندار اظهار داشت: میانگین کشوری تثبیت مالکیت و صدور سند در پهنه کشاورزی حدود ۴۵ درصد است که این رقم در استان چهارمحال و بختیاری با اخلاف ۱۵ درصدی به ۶۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بررسی طرح الزام به تنظیم اسناد غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: با توجه به تکالیف متنوع، متعدد و مختلفی که برای ۲۰ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نظر گرفته شده است در خصوص تنظیم اسناد غیرمنقول در این طرح تعریف شده است با تصویب و ابلاغ این قانون معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها نسبت به مطالعه طرح و اجرای آن باید اقدام کنند.

وی به تلاش‌های این سازمان برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت در همین راستا صدور سند برای واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی نیز به جد در دستور کار قرار گرفته بطوریکه تاکنون ۷۰ درصد واحدها در کشور دارای سند رسمی شده‌اند و در سفرهای استانی بسیاری از واحدهای تولیدی که دارای اسناد مالکیت آتیه هستند زمینه صدور اسناد رسمی برای آنها فراهم می‌شود.

بابایی افزود: در چهارمحال و بختیاری نیز امروز سند رسمی به یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی اعطا می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به موضوع سند رسمی املاک روستایی نیز اشاره کرد و گفت: برای واحدهای روستایی که دارای سند آتیه هستند با همکاری بنیاد مسکن تثبیت مالکیت می‌شوند و سند رسمی برای آن واحدها صادر می‌شود که در اینجا باید تاکید کرد که بابت تحویل این سندها به روستاییان هزینه‌ای نباید دریافت شود.

چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر حدنگاری اراضی کشاورزی است

محاسن صدور سند برای زمین‌های کشاورزی

غلامعلی حیدری نیز گفت: صدور سند رسمی محاسن زیادی برای استانهای دارد بطوریکه از یک سو منجر به رونق تولید و اشتغال می‌شود و از سوی دیگر کاهش اختلافات و جلوگیری از مهاجرت را به همراه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تثبیت مالکیت، حدنگاری و صدور سند رسمی برای زمین‌های کشاورزی، روستایی و واحدهای صنعتی در استان به صورت قرارگاهی در حال انجام است و تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده بطوریکه از میانگین کشور در حدنگاری زمین‌های کشاورزی ۱۵ درصد جلوتر هستیم.

کد خبر 1740452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha