حجم ابلاغی سوادآموزی به کردستان ۱۳۸۰۰ نفر است

خسروی گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی به کردستان در سالجاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر است که پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سواد آموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و چهار هزار نفر در دوره تحکیم به استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، گلبهار خسروی معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان در دومین روز از هفته سوادآموزی، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، عملکرد یکسال گذشته، شاخص‌های سواد جمعیت استان  و اولویت های کاری این حوزه به ویژه کلاس گذاری سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
وی در این نشست با گرامیداشت چهل و چهارمین سال تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تبریک هفته سواد آموزی، از همکاری صمیمانه و مستمر اصحاب رسانه در اجرای برنامه ها و پوشش و انعکاس خبری رویدادهای آموزش و پرورش به ویژه حوزه سواد آموزی استان تشکر کرد.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در فرهنگ سازی و معطوف کردن اذهان به مقوله‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی و اجتماعی، اظهار داشت: ما همواره به همراهی رسانه‌ها برای تبیین جایگاه سواد در زندگی و کسب مهارت‌های جدید توسط سوادآموزان نیازمند هستیم.

خسروی از نهضت سواد آموزی به عنوان نهاد انقلابی و یکی از رویش های نظام اسلامی نام برد که در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام به منظور ریشه کنی بی سوادی تشکیل شده است و گفت: در طول ۴۴ سال گذشته با اهتمام مسئولان، دست اندرکاران و آموزشیاران و آموزش دهندگان سخت کوش، سواد آموزی خدمات ارزشمندی به کشور ارائه و امروز آموزش و با سوادی جمعیت بزرگسال و افزایش درصد با سوادی جامعه مرهون فعالان و تلاشگران این حوزه است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به چشم انداز سواد آموزی در گام دوم پرداخت و تصریح کرد: امروز در کنار سابقه کاری و کسب تجارب و موفقیت‌های بین‌المللی توسط نهضت سوادآموزی، با تصویب مجلس شورای در برنامه هفتم توسعه، اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی تدوین و ماموریت های آن آغاز خواهد شد، بنابراین تشریح و تبیین اولویت‌های راهبردی این حوزه نیازمند اطلاع رسانی و گفتمان سازی است که بدون شک در اجرای این مهم رسانه‌ها نقش موثر و سازنده‌ای ایفا می‌نمایند.

وی هم‌چنین گزارشی از وضعیت سواد استان در جمعیت شش سال به بالا و گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و مقایسه میزان باسوادی استان در سال ۱۳۵۵ با سال ۱۴۰۲  ارائه و اقدامات و فعالیت‌های شاخص یکساله و موفقیت‌ها و دستاوردهای سواد آموزی را تشریح کرد.

خسروی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم شامل؛ پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سواد آموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و چهار هزار نفر در دوره تحکیم به استان ابلاغ شده است، گفت: بر اساس آمار بی سوادان باقی مانده استان که حدود ۳۴ هزار نفر برآورد می شود، این حجم متناسب با وضعیت شهرستان‌ها و مناطق توزیع و در دستور پوشش قرار دارد.

معاون سواد آموزی استان هم چنین به موضوع کلاس گذاری و ثبت نام از افراد بی سواد و کم سواد نیز پرداخت و با بیان اینکه کلاس گذاری سال ۱۴۰۲ از شهریور آغاز و تا ۳۰ آذر ماه ادامه داشت، گفت: مهلت کلاس گذاری تا ۲۹ دیماه جاری تمدید شده است لذا افراد بی سواد و کم سواد واجد شرایط در مهلت زمانی باقی می توانند در کلاس های سواد آموزی شرکت نمایند.

وی در بخش پایانی این نشست به تشریح حدود انتظارات این حوزه از رسانه ها پرداخت و با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه و اهمیت سوادآموزی و ضرورت آموزش سواد پایه و آشنایی جامعه هدف با مهارت های مختلف، اظهار داشت: انتظار می رود رسانه ها در راستای ایجاد زمینه و ترغیب و تشویق برای شرکت افراد بی سواد و کم سواد برای شرکت در کلاس های سواد آموزی و پوشش خبری برنامه های سواد آموزی در طول سال و به ویژه ایام کلاس گذاری و در هفته سواد آموزی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.  

گفتنی است در این نشست معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کد خبر 1740453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha