منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود

مدیر عامل تامین اجتماعی کشور گفت: منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، میرهاشم موسوی امروز (۲ دی) در آیین رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور در شرکت هپکو اراک ضمن تقدیر از این شرکت و تلاش در راستای تولید ملی گفت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری، سال رشد تولید و مهار تورم است که این مهم  در همه بخش‌های کشور باید مورد توجه قرار گیرد.  

مدیر عامل تامین اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه بخش تولید از چند منظر مهم است و در بخش کلان تولید نیز باید مدنظر قرار گیرد، افزود: اقتصاددانان بر این باورند که در هر کشوری که پول و ارزش پول ملی به نمایندگی تولید هر  کشور باشد قدرت خرید، امنیت مردم افزایش پیدا می‌کند و نشان از رونق تولید دارد.  

 
وی با بیان اینکه در ابتدای مسئولیت ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شد و هر ماه ۴ الی ۵ میلیارد کسری نقدینگی برای پرداخت حقوق وجود داشت، ادامه داد: از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات نیز بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراز بی رویه وجود داشت.  

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز در دولت سیزدهم ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهدات انجام می‌شود در حالی که حتی ریالی اضافه برداشت از نظام بانکی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود.  

امروز کشور با قدرت در مسیر رشد و تولید قرار گرفته است


میرهاشمی با تاکید بر اینکه امروز کشور با قدرت در مسیر رشد و تولید قرار گرفته است و بیش ازبیش قدرت نمایی می‌کند، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در عرصه تولید؛ معدن و صنعت معادن است که باید جایگزین نفت شود.  

مدیر عامل تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: اهمیت هپکو به دلیل ارتباط با صنعت نفت بسیار مهم است، اگر بخواهیم در این عرصه پیشرانی این صنعت را برای جایگزینی در نفت اولویت راهبردی قلمداد کنیم قطعا تولید کنونی هپکو بسیار ناچیز است.  

این مقام مسئول ادامه داد: باید برنامه‌های کلان بسیاری در شرکت دیده شود و نقش راهبردی داشته باشیم و تامین قطعات مورد نیاز در عرصه تولیدی کشور فرضی است که باید دنبال شود.  

وی با اشاره به اینکه رونمایی از دستگاه بیل مکانیکی یعنی ورود به ظرفیت تناژ بالا و این مهم که جای تقدیر دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سهامداران این صنعت و عرصه فعالیت ماشین آلات راهسازی و معدنی با قوت در کنار شرکت هپکو قرار دارد.  

موسوی در پایان اظهار کرد: امروز شرایط شرکت امیدوارانه است و امیدواریم شرایطی پدید آوریم که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور و پیشران بودن این ابر صنعت در عرصه تولید نیز در عرصه صادرات نیز حضور پر رونقی را شاهد باشیم.

علیرضا کاظمی، مدیر عامل کارخانه هپکو نیز در این آیین اظهار داشت: شرکت هپکو بعد از سال‌ها رکود با همت مسئولان استانی و کشور و کارکنان شرکت هپکو خوشبختانه به چرخه کار و تلاش بازگشته است و امروز بعد از تحویل مجموعه‌ای از ماشین آلات راهسازی و معدنی به سراسر ایران نیز شاهد رونمایی از نخستین و بزرگ‌ترین بیل مکانیکی ۷۵ تنی در کشور هستیم. 


وی افزود: طبق برنامه زمانبدی در یک سال آینده مجموعه‌های هیدرولیکی و جک‌های بالابر و مجموعه محصولات قابل تولیدی در داخل شرکت تولید می‌شود و تا پایان سال ۷ دستگاه بیل میکانیکی تولید و تحویل می‌شود.

مدیر عامل کارخانه هپکو خاطر نشان کرد: شرکت هپکو امروز از کوچکترین غلتک پروژه‌های راهسازی و بزرگ‌ترین ماشین آلات راهسازی و معدنی را تولید می‌کند که این افتخاری برای کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت همچنین مجموعه‌ای از تجهیزات پروژه‌های بزرگ صنعتی را تولید می‌کند و این مهم بیانگر این است که شرکت هپکو با ظرفیت بزرگ به چرخه تولید بازگشته است. 

کد خبر 1740457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha