نخستین و بزرگ‌ترین بیل مکانیکی 75 تنی در کشور رونمایی  شد

نخستین و بزرگ‌ترین بیل مکانیکی 75 تنی در کشور، با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید محمد موسوی امروز در آیین رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور، در شرکت هپکو اراک با اشاره به اینکه کشور ۴۵ سال در تحریمات ظالمانه و در شرایط سخت تبادلات مالی قرار دارد، گفت: در این زمان نیز جهادگران عرصه صنعت اقدامات بی نظیری انجام دادند که ستودنی و قابل تقدیر است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران در گذشته از ساده‌ترین امکانات محروم بود در حالی که اکنون توفیقات خوبی کسب کرده است، گفت: خودکفایی ماشین آلات کشاورزی به ۹۵ درصد رسیده است و ۱۲۰ میلیارد معادل ۷۰ درصد تجهیزات عسولیه داخلی سازی شده است. 

معاون صنایع گ، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه در دولت سیزدهم یک ریل گذاری و تفاهمات خوبی درحوزه صادرات انجام شده است، ادامه داد: در حوزه تفاهمات با کشورهای همسایه نیز ۳۵۰ میلیاد دلار ظرفیت کشورهای اورآسیا است. 

موسوی ادامه داد: تنها در حوزه ماشین آلات در مرداد ماه ۱۸ درصد رشد وجود داشته است، رشد اقتصادی ۷ درصد در بهار، نوید بخش آینده بسیار خوب در حوزه صادرات است به شرطی که اقتصاد کشور در حوزه خریدهای دولتی و معادن راهسازی در اولویت قرار گیرد.

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با تا بیان اینکه  برای رسیدن به قله‌های رشد و ترقی راهی جز همدلی و تقسیم کار ملی وجود ندارد و این مهم باید مد نظر مدیران قرار گیرد. 


به گزارش خبرنگار شبستان از استان مرکزی حسین قربانی، مدیرعامل هولدینگ شرکت هپکو اراک نیز با اشاره به اینکه متاسفانه امروز علی‌رغم اینکه شرکت هپکو از شرایط بحرانی خارج شده است، گفت: متاسفانه با بدنامی که در دولت قبل به جهت اخذ قرار داد و مدیریت دچار شد نیز مواجه است، در حالی که امروز این پیام وجود دارد که شرکت هپکو احیا شده و بعد از ۱۵ سال به سوددهی رسیده است. 

وی خاطر نشان کرد: بحمداللَّه این شرکت در بسیاری از شاخص‌ها رشد داشته و امروز از تمام مسائل و مشکلات بحرانی خارج شده و بدهی تامین اجتماعی، دارایی و بانک در شرکت هپکو وجود ندارد. 

این مقام مسئول چالش اصلی شرکت هپکو را واردات دانست و اظهار داشت: باید اجازه داده شود که  ظرفیت داخل برای ماشین آلات پُر شود بعد واردات ماشین آلات انجام شود. 

قربانی همچنین با بیان اینکه بخش معدن ۱۲ میلیارد دلار واردات داشته است، گفت: ۳۶۰ میلیون دلار واردات قطعات مواد اولیه ماشین آلات معدنی بوده است. 

 مدیرعامل شرکت هپکو اراک با بیان اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی  بدهی ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت هپکو را تسویه نمی‌کرد  قطعا امروز هپکو سرپا نبود، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایه بین نسلی این خسران را دیده و پای شرکت هپکو ایستاده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته هپکو ۵۵ میلیون درهم ثبت سفارش داشته و امسال ۴۵۰ میلیون درهم ثبت سفارش انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان قرار داد در شرکت هپکو وجود دارد که اقدامات فنی آن انجام شده است و در انتظار مصوبات پایانی است.

کد خبر 1740459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha