موسیقی حماسی با برگزاری جشنواره‌ها حمایت و ترویج می‌شود

دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور گفت: برای حمایت و ترویج موسیقی حماسی یکی از کارهایی که می‌تواند صورت گیرد برگزاری جشنواره‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان، احمد صدری  در حاشیه آیین جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: موسیقی اقوام مختلف، برخاسته از فرهنگ‌های زندگی آنان است، کمتر آیینی وجود دارد که با موسیقی همراه نباشد.  
وی افزود: یکی از گونه‌های موسیقی که در تمام اقوام ایران از جمله در منطقه سیستان و بلوچستان هم دیده می‌شود موسیقی حماسی است که این موسیقی‌های حماسی در مفاهیم و ریتم‌ها دیده می‌شود.  
دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در راستای حمایت و ترویج موسیقی حماسی بیان کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند صورت گیرد برگزاری جشنواره‌ها است.  
وی با بیان اینکه موزیسین‌های مناطق مختلف مایل به دیده شدن هستند ادامه داد: این دیده شدن به آنها انرژی می‌دهد، همچنین باید به این افراد اجازه دهند در بستر فرهنگی خودشان به تولید و باز تولید این نوع موسیقی بپردازند.  
گفتنی است آیین پایانی جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر با اجراهای گروه های موسیقی حماسی استان، اجرای محمد معتمدی خواننده سرشناس کشوری، شعر خوانی بهمن محمد زاده شاعر شاخص استان وسخنرانی مدیران کشوری واستانی با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان، موسسه فرهنگی وهنری آیین فروهر سیستان وبلوچستان ودانشگاه سیستان وبلوچستان، به کار خود پایان داد.

کد خبر 1740463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha