بازار کریسمس رایگان در لندن با طرح خیریه «یاریگران مسلمان»

سازمان خیریه بین‌المللی «یاریگران مسلمان» یک بازار کریسمس رایگان در «هانسلو» لندن در آستانه کریسمس راه اندازی کرده است تا مایحتاج روزانه را بین افراد نیازمند در آن منطقه توزیع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wenews»، سازمان خیریه بین‌المللی «یاریگران مسلمان» یک بازار کریسمس رایگان در «هانسلو» لندن در آستانه کریسمس راه اندازی کرده است تا مایحتاج روزانه را بین افراد نیازمند در آن منطقه توزیع کند.

«آشپرخانه باز» سازمان یاریگران مسلمان این بازار کریسمس را برای ابراز همبستگی با جامعه محلی مسیحیان در طول جشن کریسمس راه اندازی کرده است.

به گفته ترتیب دهندگان این کمپین، آشپزخانه باز تاکنون برای بیش از پانصد هزار نفر غذا فراهم کرده است و این اقدام مورد تحسین و تمجید مقامات لندن قرار گرفته است.

«احسان شهید»، هماهنگ کننده «آشپزخانه با»ز با اشاره به اینکه این مرکز هر روز بین نیازمندان غذا توزیع می کند، گفت: پیش از کریسمس نیز بیش از بیست هزار وعده غذایی بین مردم منطقه توزیع شد.

وی افزد: این اقدام انسانی الهام گرفته از دستورات دین اسلام برای نیکی به همنوعان و همسایگان است.

شهید ابراز امیدواری کرد که این حرکت همچنین بتواند موجب تعمیق پیوند مسلمانان و مسیحیان و همکاری بیشتر آنها در جامعه برای ایجاد صلح و ارامش شود.

«یاریگران مسلمان» یک سازمان بین‌المللی غیردولتی در بیش از پنجاه و دو کشور در سراسر جهان برای کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی، درگیری‌ و جنگ  و فقر است.

این سازمان در سال ۱۹۹۳ درواکنش به بحران بوسنی در «ناتینگهام» انگلیس تأسیس شد و کار خود را با ارسال کمک به نیازمندان این منطقه آغاز کرد.

خیریه اسلامی «یاریگران مسلمان» همواره با کمک دیگر سازمان‌های غیردولتی بریتانیا برای رساندن کمک‌های انسانی به مناطقی که در آنجا دفتر صحرایی یا داوطلب دارند، اقدام می‌کنند.

آنها برای بلایای گسترده‌ای مانند سونامی آسیا در سال ۲۰۰۴، جنگ های عراق و افغانستان برای کمک حضور داشته اند.

آنها همچنین در بحران هایی حضور داشته اند که هرگز توجه رسانه ها را به خود جلب نکرده است و از جمله آنها می‌توان به زمستان های زیر صفر در کشمیر، شیوع وبا در گینه بیسائو و خشکسالی های حاد در سومالی، مالی و نیجر اشاره کرد.

داولبان کمک به نیازمندان در زمستان ۲۰۲۴ از سوی سازمان یاریگران مسلمان ابراز امیدواری کردند که در سال جدید بتوانند همکاری‌های میان ادیانی با مسیحیان برای کمک به همه نیازمندان سراسر انگلیس بدون توجه به دین،رنگ،نژاد و پیشینه آنها داشته باشند.

کد خبر 1740535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha