40 نفر از اعضای کادر پزشکی غزه اسیر رژیم اشغالگر هستند

دفتر رسانه های دولتی در این منطقه محاصره شده غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل بیش از دو هزار و ۶۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ نفر از اعضای کادر پزشکی و هشت روزنامه نگار را در غزه از روز ۷ اکتبر تاکنون دستگیر کرده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، دفتر رسانه های دولتی در این منطقه محاصره شده غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل بیش از دو هزار و ۶۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ نفر از اعضای کادر پزشکی و هشت روزنامه نگار را در غزه از روز ۷ اکتبر تاکنون دستگیر کرده است.

«اسماعیل الثوابته»، مدیر دفتر رسانه‌های دولتی غزه در یک کنفرانس خبری که در مرکز «شهدای الاقصی» برگزار شد، گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه ارتش اشغالگر بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی را در غزه و استان های شمالی اعدام کرده است.

وی گفت: ارتش اسرائیل اردوگاه‌هایی را در شرق غزه ایجاد کرد، گودال‌های بزرگی در آن‌ها حفر کرد و ده‌ها شهروند فلسطینی را قبل از اعدام با شلیک مستقیم در داخل آن‌ها قرار داد و سپس آنها را با بولدوزر دفن کرد.

الثوابته افزود: اشغالگران زنان باردار را نیز در راه بیمارستان العوده در شمال غزه اعدام کردند.

وی همچنین گفت: ارتش اسرائیل در طول جنگ یک هزار و ۷۲۰ اقدام به قتل عام انجام داد که منجر به شهادت یا مفقود شدن ۲۷ هزار و ۲۵۸ نفر شد.

مدیر دفتر رسانه‌های دولتی غزه گفت: ۲۰ هزار و ۲۵۸ شهید به بیمارستان ها رسیدند که شامل هشت هزار و ۲۰۰ کودک، شش هزار و ۲۰۰ زن، ۳۱۰ کادر پزشکی، ۳۵ نفر از اعضای دفاع مدنی و ۱۰۰ خبرنگار بودند.

وی گفت: هفت هزار نفر هنوز مفقود هستند که یا زیر آوارند یا از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست و ۷۰ درصد آنها کودک و زن هستند.

الثوابته با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی ۱۲۶ ساختمان دولتی را نیز تخریب کرده است، گفت: ۹۲ مدرسه و دانشگاه به طور کامل نابود شدند و ۲۸۵ مدرسه و دانشگاه نیز دچار آسیب جزئی شدند.

به گفته وی، ارتش اسرائیل همچنین از روز ۷ اکتبر تا کنون  ۱۱۵ مسجد را به طور کامل ویران کرده است و ۲۰۰ هم آسیب جزئی دیده اند.

الثوابته درباره خسارت وارده به واحدهای مسکونی گفت: نیروهای اسرائیلی ۵۵ هزار واحد مسکونی را به طور کامل تخریب و به ۲۵۸ هزار واحد مسکونی خسارت جزئی وارد کرده اند.

وی افزود: ارتش اسرائیل ۱۴۰ مرکز بهداشتی را هدف قرار داد که بر ارائه خدمات بهداشتی تأثیر گذاشت و ۱۰۲ آمبولانس را نیز بمباران کرد.

الثوالبته از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای نجات ده‌ها هزار مجروح و بیمار، بیمارستان‌های صحرایی مجهز به تجهیزات پزشکی معرفی کنند و هزاران مجروح وخیم را به بیمارستان‌های خارج از کشور منتقل کنند.

مدیر دفتر رسانه‌های دولتی غزه  همچنین خواستار تلاش برای نوسازی و بازسازی ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی شد.

حمله اسرائیل غزه را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است؛  نیمی از انبارهای مسکونی این منطقه ساحلی آسیب دیده یا ویران شده است و نزدیک به دو میلیون نفر در این منطقه پرجمعیت آواره و دچار کمبود غذا و آب سالم هستند.

کد خبر 1740594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha