روایت کارآفرینی تا تشویق به فرزندآوری در محله مهدوی

رنجبر گفت: فرایندی تحت عنوان محله مهدوی در شهیدمحله آمل تعریف شده تا پای اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار برای علم آموزی و ایجاد اشتغال به مساجد باز شود.

سمانه رنجبر- فرمانده پایگاه خواهران از ناحیه سپاه شهرستان آمل در شهید محله آمل از حوزه حضرت رقیه (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با اشاره به سابقه هشت ساله‌اش در این پایگاه، اظهار کرد: مسجد شهید محله واقع در خیابان هراز آفتاب ۱۲ آمل  مکانی است که در آن خدمت می‌کنیم.

وی افزود: طرح محله مهدوی از سال گذشته در این مسجد کلید خورد، با تعامل با دو مسجد دیگر و پایگاه برادران در حال اجراست.

رنجبر با بیان اینکه شهید محله ۵۹ شهید دارد که شامل؛ یک شهید مدافع حرم، ۲ شهید ترور، یک شهید مدافع سلامت و شهدای دفاع مقدس هستند، عنوان کرد: خانواده‌های شهدا و فرهنگیان همکاری لازم را با مسجد دارند.

مجری طرح محله مهدوی در شهید محله آمل ادامه داد: مسجد ما در فاطمیه اول و دوم حدود ۲۰ شب و در ایام محروم حدود ۶۰ شب، در ماه رمضان ۳۰ روز کامل برنامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزشی ضعف علمی دانش آموزان در طول چهار سال، یادآور شد: کلاس‌های چرتکه ریاضی و زبان با کمترین هزینه در مسجد شهید محله آمل برگزار می‌شود، در کنار آن خانواده‌ها درخواست برگزاری کلاس‌های دیگر همچون نقاشی، قرآن، عربی و ... داشتند که گروه بندی کردیم و انجام شد و به پایگاه‌های دیگر نیز انتقال دادیم، اکنون نیز ۹۱ دانش آموز زبان داریم که گواهینامه تافل دریافت می‌کنند.

رنجبر از دعوت خانواده‌ها به‌ویژه مادران به هیات بسیج با هدف آموزش قرآن، نهج البلاغه، برگزاری کلاس‌های کارآفرینی و جداسازی آن از کلاس‌های علمی، کمک به فروش تولیدات و محصولات خانگی و صنایع دستی این خانواده‌ها خبر داد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه مشکل هزینه کتب کمک درسی داریم اگر سپاه کمک کند این مشکل برطرف شود خوب است، عنوان کرد: برنامه آموزشی مسجد به خوبی پیش میرود، در کنار آن اردوهای زیارتی و تفریحی داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان به خوبی پیش برود.

وی گفت: مسجد منطقه شهید محله آمل در خیابان اصلی واقع شد اما بی حجاب‌ها و کم حجاب‌ها خیلی مانور میدهند، در اغتشاشات گذشته با وجود آتش گرفتن بنر مسجد با قوت به کارمان ادامه دادیم که درخواستمان حمایت است، مکان فیزیکی مسجد محدود است قابلیت توسعه ساخت و ساز داریم، که از مسئولان جهادی و بسیجی خواستار ارائه بودجه هستیم.

رنجبر یادآور شد: از محل صندوق خیریه که با حضور خانواده‌ها فعال است، اهدای جهیزیه عروس، اهدای سیسمونی به‌علاوه هزینه درمان دارویی، آزمایشگاه و سنوگرافی مادر و لباس یک الی ۶ ماهگی نوزاد و موارد دیگر را داریم.

کد خبر 1740678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha