افشای تشکیل واحد تخصصی ضد موساد در سازمان اطلات ملی ترکیه

عضو روابط عمومی و تبلیغات سازمان اطلاعات ملی ترکیه از وجود واحد تخصصی ضد موساد در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nordicmonitor»، سازمان اطلاعات ملی ترکیه یک واحد تخصصی ضد موساد متشکل از افسران کهنه کار در داخل آژانس ایجاد کرده است.

«عبدالرحمن شیمشک»که عضو روابط عمومی و تبلیغات سازمان اطلاعات ملی ترکیه است و قبلا به عنوان روزنامه نگار در روزنامه دولتی «صباح» ترکیه فعالیت می‌کرد، این خبر را منتشر کرد.

وی در این باره گفت: واحد تخصصی ضد موساد در سازماناطلاعات ملی ترکیه یک واحد بسیار فعال و درگیر مبارزه با موساد است؛ آنها کاملا ماهر هستند و از هر قدمی که موساد برمی دارد آگاهند.

شیمشک افزود: سازمان اطلاعات ملی ترکیه اولین سرویس اطلاعاتی جهان است که عملیات علیه شبکه موساد را آغاز کرده است.

او به صورت استراتژیک در رسانه های ترکیه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی فعالیت می‌کند.

به عنوان مثال، روزنامه صباح در اکتبر ۲۰۲۰ گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه که ۱۵ عرب به اتهام کار برای موساد و جاسوسی از دانشجویان فلسطینی در دانشگاه های ترکیه دستگیر شده اند.

 این عملیات که بنا به گزارش‌ها حدود ۲۰۰ افسر اطلاعاتی ترکیه در آن شرکت داشتند، به عنوان یک موفقیت قابل توجه بسیار مورد تمجید و تحسین قرار گرفت. با این حال، مقامات اسرائیلی این اتهامات را رد کردند و مدعی شدند که هیچ یک از افراد دستگیر شده جاسوس موساد نیستند.

در ماه می ۲۰۲۳ صباح گزارش دیگری را منتشر کرد و در آن نوشت که ۱۵ مظنون که گفته می شود برای موساد کار می کردند، به اتهام جاسوسی از اهداف ایرانی برای اسرائیل دستگیر شدند.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه اخیرا هشدار داد که هرگونه اقدام موساد علیه رهبران حماس در استانبول می تواند منجر به واکنش جهانی شود.

این سازمان تاکید کرد که هدف قرار دادن این افراد ممکن است جان شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار دهد و تاکید کرد که حماس اکنون در سطح بین المللی به عنوان یک گروه مقاومت مسلح شناخته شده است؛ مفهوم آن این است که هرگونه آسیبی به اعضای حماس می‌تواند منجر به اقداماتی با عواقب بالقوه برای اسرائیلی‌ها در سطح جهان شود.

افشای شیمشک در مورد وجود واحد تخصصی ضد موساد در سازمان اطلاعات ملی ترکیه به دنبال هشدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به اسرائیل در مورد برنامه های ترور اعضای حماس در ترکیه بود.

اردوغان در جریان یک نشست خبری در جریان پرواز بازگشت خود از قطر در ۴ دسامبر ۲۰۲۳ اظهار داشت: اگر جرات کنند چنین اقدامی را علیه ترکیه و مردم آن انجام دهند، محکوم به پرداخت بهایی خواهند بود که از پس آن بر نمی آیند.

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به مقاله «وال استریت ژورنال» که گفته بود اسرائیل در حال برنامه ریزی برای هدف قرار دادن و کشتن اعضای حماس ساکن خارج از فلسطین است، هشدار داد که عوامل چنین اقداماتی باید به عواقب بالقوه شدید توجه داشته باشند.

در اقدامی غیرمعمول، اطلاعات ترکیه همچنین از طریق خبرگزاری دولتی آناتولی به این گزارش‌ها پرداخت و به صراحت اعلام کرد که هرگز اجازه هیچ گونه توطئه سازمان دهی شده توسط اطلاعات اسرائیل را نخواهد داد.

«رونن بار»، رئیس «شین بت» در پیام ضبط شده ای که در اوایل دسامبر منتشر شد گفت که اسرائیل مصمم است رهبران حماس را در هر مکان در جهان از جمله قطر، ترکیه و لبنان بکشد، حتی اگر سال ها طول بکشد.

در این پیام آمده بود: کابینه برای ما هدفی تعیین کرده که اعضای حماس را نابود کنیم و ما مصمم به انجام آن هستیم.

اسرائیل پس از طوفان الاقصی در اکتبر ۲۰۲۳ کارزار خود را علیه حماس تشدید کرد. به گفته وزارت بهداشت غزه، اسرائیل با هدف از بین بردن حماس، یک حمله نظامی تلافی جویانه را در غزه آغاز کرد که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

پس از این حملات، شبکه جهانی حماس به شدت مورد توجه قرار گرفته است.ترکیه نه تنها میزبان رهبران حماس در قلمرو خود است، بلکه به این سازمان اجازه می دهد تا با استفاده از سیستم های مالی و بانکی ترکیه، سرمایه جمع آوری کند. ترکیه همچنین به بسیاری از شخصیت های حماس تابعیت اعطا کرده است. اردوغان مبارزان حماس را آزادی‌بخش نامیده و اتهامات تروریستی علیه این گروه را رد کرده است.

افشای اینکه اطلاعات ترکیه یک واحد ویژه متشکل از عوامل کهنه کار را برای هدف قرار دادن فعالیت های موساد ایجاد کرده است، تعجب آور نیست، زیرا هم رئیس فعلی این سازمان یعنی «ابراهیم کالین» و هم «هاکان فیدان»، رئیس پیشین آن از چهره های طرفدار مقاومت در منطقه هستند.

کد خبر 1740694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha