کتاب خوب|دلشوره شیرین

دلشوره‌ی شیرین، زندگی‌نامه‌ی داستانی شهید مرتضی جاویدی، فرمانده‌ی گردان فجر تیپ ۳۳ المهدی سپاه که امام خمینی(ره) به دلیل رشادت هایش بوسه برپیشانی اش زدند را از زبان همسر شهید روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، کتاب «دلشوره شیرین» نوشته اکبر صحرایی در ۱۴۴صفحه توسط دفتر نشر معارف (وابسته به نهاد رهبری در دانشگاه) به زیور تبع آراسته شد.

 داستان کتاب دلشوره‌ی شیرین، زندگی‌نامه‌ی شهید مرتضی جاویدی از ۱۶ سال پیش از شهادت و ماجرای خواستگاری و ازدواج شهید آغاز می‌شود و تا شهادت وی در عملیات کربلای ۵ را دربرمی‌گیرد. مرتضی جاویدی اعزامی تیپ المهدی سپاه پاسداران استان فارس بود. مرتضی ابتدا به عنوان تک‌تیرانداز عازم شد و در همان شروع کار، فرماندهی خود را نشان داد. از فرماندهی دسته و گروهان، شهید جاویدی مسئولیت‌های متعددی را برعهده داشت و نهایتاً تا زمان شهادتش یعنی سال ۶۵ فرمانده‌ی گردان فجر تیپ ۳۳ المهدی سپاه بود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: خانم اشرافی (معلم کلاس پنجم من)، گچی رنگی را برداشت و پشت به همه، چند بار زد روی تخته و برای همه خط‌ ونشان کشید: «دستور آموزش‌وپرورشه، کسی حق روسری و چادر پوشیدن داخل مدرسه و کلاس‌ و نداره ... شما نمی‌فهمین کشف حجاب یعنی چی؟ علیاحضرت‌ فرح، ملکه‌ ایران، صلاح ما رو می‌خوان!»

برپا! خانم فروغی، مدیر شهری مدرسه، ترکهٔ انار را در دستش چرخاند و عصبی سر جنباند به همه‌جا: «اینجا چه خبره؟ مدرسه قانون داره...! متخلف کیه؟» خانم اشرافی اشاره کرد به من: «خانوم مدیر، آمنه روستایی؛ با وجود تذکرای مکرر من، باز با روسری اومده مدرسه!»

کد خبر 1740700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha