به‌روزرسانی قانون نظام صنفی اجتناب‌ناپذیر است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون نظام صنفی امری اجتناب‌ناپذیر و یکی از اولویت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در راستای رسیدگی به مطالبات اصناف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اصناف در سایه قانون فعلی مغفول مانده است و در مواردی نیز اصناف به واسطه عدم به‌روزرسانی قانون، تضعیف شده‌اند؛ لذا ضروری است که ظرفیت‌های اصناف با اصلاح قانون نظام صنفی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با اشاره نقش اثرگذار اصناف در دوره‌های مختلف تاریخی گفت: اصناف همواره و در همه برهه‌های تاریخی ایران، همگام با اهداف و آرمان‌های انقلاب قدم برداشته‌اند و اکنون که مطالبه آنها اصلاح قانون نظام صنفی است، باید پیگری خواست آنها در اولویت قرار گیرد.
نجف‌زاده تأکید کرد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های اصناف و حرکت اصناف در ریل اقتصادی، نیازمند به‌روزرسانی قوانین و مقررات صنفی است. تحقق این مهم، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های قانونی پیش روی اصناف را بر داشته و به ارتقاء عملکرد اتاق‌هاق اصناف و اتحادیه‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 1740774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha