فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

احمدی از انتشار فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری در این استان خبر داد و گفت: تمامی مؤسسات فرهنگی مردمی مرتبط با موضوع می‌توانند تا نهم دی طرح‌های خود را به دبیرخانه این فراخوان ارائه کنند.

پیام احمدی به‌ خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسائل کلان شامل فرهنگ کار، تقویت انسجام اجتماعی، اعتلای هویت دینی و بومی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقا کمی و کیفی تولیدات فرهنگی و هنری، مسائل خانواده همچون زیست عفیفانه، فرزند آوری، پایداری خانواده، نشاط و صله‌رحم، پوشش مد و لباس، خانواده الگو مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و سلامی از جمله اولویت‌های اصلی ارائه طرح در فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری در این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مسائل اجتماعی شامل نشاط و جلوگیری از آسیب‌ها، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی، ارتقا مصرف تولیدات فرهنگی هنری، سرآمدان الگوساز، قانون‌گرایی و فرهنگ شهروندی را هم از دیگر اولویت‌های تعریف شده در این فراخوان بیان کرد.

احمدی با بیان اینکه مسائل فضای مجازی نیز در فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری دیده شده است، تصریح کرد: در این حوزه، مباحثی مانند آسیب‌ها، اخلاق‌گرایی و حفظ هویت، هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت‌های این بستر، رصد و شبکه‌سازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به عنوان محور اصلی طرح‌نامه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تمامی مؤسسات فرهنگی مردمی مرتبط با موضوعات فراخوان می‌توانند حداکثر ۲ طرح را با توجه به اولویت‌های تعریف شده و در قالب‌های تربیت و کادرپروری فرهنگی و هنری و اجتماعی، شاخه‌های هنری، فرهنگ و ادبیات و رسانه و تبلیغات فضای مجازی به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.

وی درباره قالب‌های در نظر گرفته شده برای دریافت طرح‌نامه نیز یادآور شد: در حوزه تربیت و کادرپروری فرهنگی و هنری و اجتماعی توجه به قرآن و عترت و نهضت‌های کتاب‌خوانی، بازگشت به مسجد، جهاد تبیین، بازگشت به خویش و آموزش و فعالیت شبکه و تشکیلاتی مدنظر است و شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر، تقویت جبهه فرهنگی، هنری و اجتماعی، انقلاب اسلامی و دیگر موارد مرتبط هم در این قالب قرار می‌گیرند.

احمدی، نمایش صحنه‌ای و خیابانی، کنسرت نمایش، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلم سینمایی، تله تئاتر، موسیقی، سرود، خلق آثار تجسمی، پوستر، عکس، تصویرسازی و نمایشنامه‌نویسی را هم از جمله قالب‌های هنری در فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی ادامه داد: در قالب ادبیات نیز خلق شعر، ترانه، داستان کوتاه و بلند، رمان و دیگر گونه های ادبی مدنظر است و تولید خبر و مقاله، تولیدات چند رسانه‌ای، تبلیغات و تولیدات مبنی بر رایانه همچون بازی‌های رایانه‌ای هم در قالب رسانه و تبلیغات فضای مجازی می‌تواند به عنوان طرح ارائه شود.

احمدی نهم دی‌ماه جاری را آخرین فرصت ارائه طرح‌ها بر اساس قالب کاربرگ طراحی شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به نشانی www.chb.farhang.gov.ir اعلام کرد و اظهار داشت: طرح‌های ارسالی باید به صورت تایپ شده و در مهلت مقرر به پست الکترونیکی f.safavi@farhangmail.ir ارسال و یا به صورت حضوری به کارشناس روابط عمومی اداره کل تحویل داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌هایی که با رویکرد استانی و با پوشش تمام مناطق تنظیم شده باشد و هدف و قابلیت انتشار و بهره‌برداری در فضای رسانه، مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نیز داشته باشد در اولویت انتخاب و برخورداری از حمایت‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه همچنین مجموعه‌های مستقر در شهرستان‌ها به ویژه مناطق کمتر برخوردار نیز با لحاظ کیفیت طرح، در صدر ارائه حمایت‌ها هستند، افزود: کاربردی بودن طرح و دارا بودن امکان ارزیابی و بازخورد قابل سنجش نیز از شرایط پذیرش طرح در دومین فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری استان است.

کد خبر 1740787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha