خط ریلی آستارا –رشت به بهره‌برداری می‌رسد

عباسی با بیان‌اینکه قطار توسعه استان گیلان در حال حرکت است، گفت: در آینده نزدیک خط ریلی آستارا – رشت و آزاد راه قزوین – رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اسدالله عباسی امروز(دوشنبه، ۴ دی) در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: کارگزاران دولت در گیلان به منظور خدمات‌رسانی به مردم استان، تمرکزشان را به پتانسیل‌های اقتصادی کشورهای همسایه معطوف کرده‌اند و امیدواریم از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

استاندار گیلان با بیان‌اینکه قطار توسعه استان در حال حرکت است، افزود: بزودی خط ریلی آستارا ـ رشت و آزاد راه قزوین ـ رشت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: با بهره‌برداری کامل از آزاد راه قزوین رشت بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی جنوب گیلان حل می‌شود.

عباسی به جزئیات پروژه ریلی رشت – کاسپین اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح ملی، تحول در اقتصاد کشور و گیلان را شاهد خواهیم بود و با تکمیل آن به دریاهای آزاد دسترسی پیدا می‌کنیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صادرات محور در استان، ادامه داد: وضعیت صادرات گیلان بهبود پیدا می‌کند و این به نفع کشور و منطقه است.

وی به سفر اخیر هیات اقتصادی از استان گیلان به روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر بسترها را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با روسیه فراهم کرد.

عباسی از حل مشکل بارانداز ریلی آستارا – آستارا خبر داد و اضافه‌کرد: مسائل مربوط به ساخت پل روگذر راه آهن نیز با سرعت در حال انجام است و کار به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

خط ریلی آستارا –رشت به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گیلان تصریح‌کرد: همچنین پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و  بندر آستارا با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجرا می‌باشد  تا رانندگان به راحتی در این مسیر تردد کنند.

وی به مشکلات مربوط به لایروبی بندر آستارا اشاره کرد و افزود: در خصوص لایروبی بندر اختلاف نظراتی وجود داشت که در اسرع وقت برطرف تا پهلوگیری کشتی‌های تجاری در این بندر انجام شود.

عباسی با اشاره به سیل شهریور ماه امسال در شهرستان آستارا، اظهارکرد: در تلاش هستیم این خسارت‌ها جبران شود و در این رابطه با سازمان برنامه و بودجه مکاتباتی نیز صورت گرفته است.

استاندار گیلان در پایان با بیان‌اینکه کسری آرد در آستارا نداریم ولی عواملی همچون جمعیت شناور و قاچاق آرد باعث بروز مشکلاتی در بحث نان مردم این خطه شده است، خاطرنشان‌کرد: دلیلی برای نبود آرد در نانوایی‌ها وجود ندارد و اگر مردم آستارا با مشکل کمبود نان و صف‌های طویل مواجه هستند فرماندار موضوع را بررسی و با نانوایان متخلف در راستای قانون برخورد کند.

عباسی بر لزوم حل مشکلات مناطق روستایی شهرستان آستارا در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات در حوزه آب شرب روستاها، اجرای طرح هادی، حمایت از بخش کشاورزی، تولید و تجارت بسیار اهمیت داشته و ضروری است.

کد خبر 1740793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha