شهادت برای انسان تجارت نجات بخش است

حجت الاسلام امیدی شهادت برای انسان را تجارتی نجات بخش دانست و گفت: یکی از دلایل به شهادت رساندن شهید رضی این است که رژیم صهیونیستی نتوانسته به هیچکدام از برنامه ریزهایی که برای جنگ انجام داده، دست یابد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام نصرت امیدی _ امام جمعه بندرکیاشهر امروز(سه شنبه، ۵ دی) در مراسم وداع شهید گمنام در این شهر، شهادت شهید «سید رضی موسوی» از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه را که شب گذشته در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق به درجه رفیع شهادت نایل شد را تبریک و تسلیت گفت.  

وی، یکی از دلایل شهادت این فرمانده با سابقه جبهه مقاومت را که در نابودی داعش نقش داشت، پر کردن دست جبهه مقاومت علی الخصوص عزیزان رزمنده در فلسطین عنوان کرد و اضافه کرد: بعد از ۸۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، رژیم کودک کش اسرائیلی، دست به این اقدام احمقانه زد.  

امیدی افزود: یکی از دلایل به شهادت رساندن شهید رضی این است که رژیم صهیونیستی به هیچکدام از برنامه ریزهایی که برای جنگ انجام داده، دست نیافته است.  

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اسراییل دست یافتن به فرماندهان جبهه مقاومت است، گفت: و دیگر اینکه؛ اسرای خودشان را آزاد کنند و در این قضیه هم ناکام مانده اند.

امیدی در ادامه از دیگر مباحث مورد نظر رژیم صهیونیستی را مبحث کوچاندن مردم غزه به صحرای مصر دانست که خطرناک است و قطعا به نتیجه نمی رسد و اظهار کرد: امروز افکار عمومی در دنیا علیه رژیم صیهونیستی است.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا بر این اقدام اعتراض است چرا که کشوری که داعیه آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر دارد امروز دست دانشجویان، اساتید و برجستگان علنی خود را در این قضیه می بندد.  

امیدی گفت: آنچیزی که امروز اسلام و مسلمین را در جهان عزت بخشیده است همین فرهنگ شهید، شهادت و مقاومت است.  

وی اذعان کرد: ملتی که شهادت و مقاومت   دارد و اهل ایستادگی در راه خدا است آن ملت شکست ناپذیر است.

امیدی افزود: اسرائیل با وجود همه حمایت هایی که در برابر ملت فلسطین دارد و آب و غذا و دارو را بر آن ها بسته است اما باز نمی تواند پیروز شود و این به برکت مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه امروز میزبان شهید مظلوم و خوشنامی هستیم، مهترین و با فضیلت ترین مورد ارزش گذاری شهید را تجارت با خدا دانست و اظهار کرد: از نظر قرآن کریم چندین نوع تجارت همچون تجارت مستمر، بادوام، نجات بخش و... داریم که
 شهادت برای انسان تجارت نجات بخش است.  

امیدی گفت: خداوند خود فرموده است که «هرکس مرا طلب کند و در مسیر من گام بردارد، مرا می یاید و هرکس مرا پیدا کند به من معرفت پیدا می کنند و هر کس به من معرفت پیدا کند مرا می شناسند و هرکس مرا بشناسد صدیق من است.»

کد خبر 1740881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha