لزوم تقویت حلقه‌های میانی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

هاشمی گفت: باید همه برنامه‌ها را به دست حلقه‌های میانی و مردمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسپاریم و از آنان حمایت مالی کنیم و نظارت داشته باشیم؛ برنامه‌هایی که توسط مردم اجرا می‌شود موثرتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدصادق هاشمی امروز (سه شنبه، ۵ دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از اصلی ترین وظایف معاونت فرهنگی بنیاد شهید بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها در سطح کشوری بلکه در سطح حوزه بین الملل است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: در سال های گذشته، بنیاد مرجعیت خود را از دست داده بود و امروز تمام تلاشمان این است که به رسالت خود برسیم و در راستای بازگشت مرجعیت بنیاد حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از یادواره ها حمایت جدی می کند، گفت: رویدادهای بسیاری برای اولین بار توسط بنیاد برگزار شده است از جمله می توان به بحث روایت زن شهید اشاره کرد و تلاش کرده ایم تا تمام برنامه های محوری را در سطح گلزارها برگزار کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بهترین راه انتقال پیام شهدا، تولیدات هنری است، افزود: در این زمینه حرکت رو به رشدی داشته ایم و امسال پنج فیلم سینمایی به جشنواره ارسال خواهیم کرد و تعدادی دیگر در دست تولید قرار دارند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: بحث حمایت از گروه های سرود و تولیدات نقاشی و موسیقی در دستور کار است و معتقد هستیم که سطح فعالیت ها را ارتقا داده ایم و تحولی ایجاد نکرده ایم.

وی بیان کرد: در این حوزه سپردن کار به حلقه های میانی و تقویت این حلقه ها بسیار مهم است و دولت سیزدهم نیز نگاهش به سمت مردمی سازی است و معتقد هستیم که بسیاری از اقدامات یا توسط تشکل های مردمی و خودجوش انجام می شود و یا می توانند انجام دهند.

هاشمی در ادامه گفت: باید همه برنامه ها را به دست این خلقه های میانی بسپاریم و حمایت مالی کنیم و نظارت داشته باشیم و برنامه هایی که توسط خود مردم اجرا می شود موثرتر واقع خواهد شد و باید این حلقه ها را به میدان آورد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه برای اولین بار دبیرخانه بین الملل راه اندازی کردیم، عنوان داشت: در این راستا با تشکل های مردمی فعال در کشورهای جبهه مقاومت ارتباط برقرار می کنیم تا اقدامات خوبی را در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

کد خبر 1740890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha