کتاب خوب| مادر عشق

کتاب «مادر عشق» با بیانی ساده و روان زندگیحضرت ام البنین(س) را روایت می کند و مخاطب باخوانش این اثر ادبی قطعا با سیره خاندان عترت و طهارت و نیز حضرت عباس(ع) و دیگر فرزندان ام‌البنین(س) آشنا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیزدهم جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها است. به همین مناسبت، خوانش کتاب «مادر عشق» به قلم عطیه سادات صالحیان که توسط انتشارات مدرسه روانه بازار نشر شده جهت آشنایی با سیره عملی فاطمه بنت حزام بن خالد از قبیله بنی‌کلاب ملقب به «ام‌البنین» خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده از اطلاعات کتب تاریخی و روایی استفاده کرده و آنها را به ترتیب زمانی چیده و در واقع، آن برهه از تاریخ را از دریچه نگاه حضرت ام‌البنین(س) دیده است. از ورود فاطمه بنت حزام به خانه امیرالمؤمنین(ع) و دیدن جای خالی صدیقه طاهره(س) بگیرید تا جنگ صفین و قرآن به‌نیزه‌کردن دشمن و خون‌دل‌خوردن علی(ع) از یاران نادان خود؛ شکافته‌شدن فرق آن حضرت به دست شقی‌ترین خلق روی زمین؛ خون‌به‌جگرشدن امام حسن(ع) و شهادت ایشان؛ راهی‌شدن کاروان خاندان امام حسین(ع) به‌سوی مکه و بعدتر، به‌سمت کوفه و وداع ام‌البنین(س) با این کاروان و چهار پسر رشیدی که با خون دل برای چنین روزی بزرگ کرده بود تا فدا شوند به پای مولایشان، اباعبدالله؛ برگشتن کاروان بدون سالار شهیدان و تمام مردان خاندان، به‌جز فرزند بزرگوار امام حسین(ع) که باید می‌ماند و امامِ بعد از ایشان می‌شد. پس می‌توان تصور کرد که کتاب «مادر عشق» خود می‌تواند روضه‌ای باشد برای ایام عزای هریک از پنج تن آل‌عبا.

زبان کتاب ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد؛ بنابراین، می‌شود گفت بازه وسیعی از مخاطبان، از نوجوان تا بزرگ‌سال، می‌توانند از خواندن کتاب بهره کافی و وافی ببرند. مخاطب علاوه بر گذراندن ساعاتی خوش با خواندن آن، درباره خاندان عترت و طهارت و نیز حضرت عباس(ع) و دیگر فرزندان ام‌البنین(س) اطلاعات خوبی به دست خواهد آورد.

کد خبر 1740910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha