شهادت یکی از نیروهای حشد شعبی در حمله هوایی آمریکا

در حمله هوایی آمریکا به مقرهای حشد شعبی در شهر حله استان بابل، یکی از اعضای حشد شعبی شهید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، بامداد روز سه شنبه، بر اثر حمله هوایی آمریکا به مقرهای حشد شعبی در منطقه الجزایر در مرکز شهر حله استان بابل، یکی از نیروهای حشد شعبی عراق به شهادت رسید و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

دولت عراق نیز هدف قرار دادن اماکن نظامی عراقی توسط طرف آمریکایی را که منجر به شهادت یکی از اعضا و مجروح شدن ۱۸ نفر دیگر از جمله غیرنظامیان شد، محکوم کرد.

دولت عراق تاکید کرد: از طریق نیروهای امنیتی، همه نهادهای قانون اساسی و تمام مراجع قانونی خود، با حملات برخی از عناصر به مقرهای نمایندگی های دیپلماتیک خارجی یا مکان‌هایی که مستشاران نظامی کشورهای دوست در آن حضور دارند، قاطعانه برخورد می کند.

دفتر رسانه ای نخست وزیری نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات تحت هیچ شرایطی یا تحت هر نام یا توجیهی، غیرقابل قبول است.

دولت در بیانیه خود تاکید کرد: این حمله، اقدامی خصمانه، آشکار و غیرسازنده است و برخلاف منافع مشترک بلندمدت در برقراری امنیت و ثبات است.

دولت معتقد است که این اقدام به روابط دوجانبه بین دو کشور لطمه می زند و راه های دستیابی به تفاهم از طریق گفت وگوی مشترک برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی را پیچیده می‌کند و بیش از همه بیانگر نقض غیرقابل قبول حاکمیت عراق است.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی عراق موفق شده‌اند امنیت و ثبات را در سراسر کشوربرقرار کنند و گروه‌های تروریستی داعش دیگر تهدیدی برای امنیت ملی عراق محسوب نمی‌شوند، ما بر آنها پیروز شده‌ایم و حفظ ثمره این پیروزی محور اصلی و از اولویت‌های امنیتی و استراتژیک ما است و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی آنچه با هزاران فداکاری گرانبها به دست آمده و تثبیت شده است، به آن آسیب برساند.

فرماندهی تیپ ۴۵عملیات الجزیره نیروهای حشد شعبی، شهادت حسن علی العامری را که در نتیجه بمباران ناجوانمردانه آمریکایی ها به شهادت رسید، تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده و دوستداران صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

دانشگاه بابل به نمایندگی از دکتر قحطان هادی الجبوری، رئیس دانشگاه، بمباران آمریکا را که مقر کارخانه اکسیژن نیروهای حشد شعبی در استان بابل را هدف قرار داد، محکوم کرد.

کد خبر 1740947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha