تخریب مسجد چچنی ۱۱۸ ساله در اردن

وزارت اوقاف اردن از تخریب یک مسجد متعلق به سال ۱۹۰۵ در منطقه صویلج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای، دکتر «علی الدقامسه» سخنگوی وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن گفت: این وزارتخانه مسجد قدیمی چچنی متعلق به ۱۹۲۵ میلادی در منطقه صویلح در امان پایتخت اردن را با هماهنگی نهادهای مورد نظر تخریب کرد.

الدقامسه افزود: عملیات تخریب براساس گزارش‌های کمیته ایمنی عمومی مبنی بر وجود «چشمه»  زیر این مسجد انجام شد، زیرا منجر به ایجاد شکاف در زیرساخت آن شده است که همین مسئله سلامت نمازگزاران در این مسجد را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه عملیات بازسازی این مسجد را بلافاصله در همان مکان آغاز خواهد کرد. این وزارتخانه در ساخت این مسجد کمک خواهد کرد، علاوه براینکه نیکوکاران نیز در این امر همت خواهند کرد.

الدقامسه گفت: طراحی جدید این مسجد براساس طراحی‌های اسلامی مدرن انجام خواهد شد.

این مسجد در سال ۱۹۰۵ در منطقه سویله توسط مهاجران چچنی تأسیس شد وزارت اوقاف اردن دلیل تخریب مسجد قدیمی چچنی در منطقه سویله در شمال امان پایتخت اردن را ۱۱۸ سال پس از ساخت این مسجد توسط اولین مهاجران چچنی به این کشور اعلام کرد. دکتر علی الدقامسه، سخنگوی وزارت اوقاف، امور و حریم اسلامی فاش کرد که این وزارتخانه با هماهنگی مقامات ذیربط تخریب مسجد را انجام داده است.

این مسجد در سال ۱۹۰۵ میلادی توسط مهاجران چچنی تاسیس شد که در سال ۱۹۴۷ بازسازی شد.  این مسجد به مسجد جامع صویلح معروف است، گلدسته آن توسط ابوناصر الگیلانی ساخته شد.

کد خبر 1740955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha