۳۰ میلیارد ریال اعتبار به برگزاری امتحانات نهایی اختصاص می یابد

قناعت گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای کمک به برگزاری بهتر امتحانات نهایی خراسان جنوبی از محل اعتبارات استانی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۵ دی) در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال جاری اظهار داشت: آموزش و پرورش بنیه و اساس کشور محسوب می شود و باید در زمینه اعتبارات به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بحث هماهنگی های لازم در خصوص تامین برق پایدار، فوریت‌های پزشکی، اینترنت، تسهیل تردد دانش آموزان و امنیت حوزه‌های آزمون باید به خوبی مدیریت شود و بحث استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه را در دستور کار قرار دهید.

وی ادامه داد: بحث درخواست آموزش و پرورش استان در زمینه کمک مالی جهت تامین نیازهای مربوط به امتحانات نهایی نیز باید ویژه توجه شود و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه، سرفصل هایی را برای هزینه کرد متفرقه در نظر بگیرد تا دست استان ها باز باشد.

قناعت در ادامه گفت: در این راستا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت کمک به برگزاری بهتر امتحانات نهایی از محل اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

وی در خصوص مهدکودک ها عنوان داشت: تمامی مهدهای کودک استان تا پایان امسال باید نسبت به دریافت مجوز از آموزش و پرورش اقدام کنند چرا که از نظارت بهزیستی خارج شده اند و تحت نظارت آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

استاندار خراسان جنوبی به انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات، مایه اقتدار کشور، اعتبار و آبروی نظام است و باید زمینه‌های برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و با امنیت کامل را در اولویت قرار دهیم و همه دستگاه‌ها در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از مولفه‌های انتخابات محسوب می شود و انتظار داریم که در مدارس در زمینه مشارکت حداکثری و قوی در انتخابات به صورت ویژه اقداماتی انجام شود.

قناعت با بیان اینکه مشارکت بالا و باشکوه مردم در انتخابات قطعا قدرت، امنیت و وحدت ملی و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش خواهد داد، افزود: وظیفه مسئولان این است که تامین امنیت، اجرای صحیح و دقیق قانون و سلامت انتخابات را در دستور کار قرار دهند و بدانید که هر کسی که مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی کرده است و انتخابات در جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای غربی جدی و واقعی مورد توجه قرار دارد و اجرایی می شود و تحول، ایجاد نشاط و بالندگی در کشور را به دنبال دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تاکید داشت: انتخابات پایه تحول محسوب می شود و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم‌ و رفع شود باید حضور پررنگ و باشکوهی در انتخابات داشته باشیم.

وی درخصوص جهاد و مقاومت مردم مظلوم غزه گفت: اگرچه به ظاهر تعداد تلفات مردم فلسطین بیشتر است اما در واقع خروجی‌ها در جامعه جهانی به نفع پیروزی بزرگ ملت فلسطین است چرا که غربی‌ها قیافه حقوق بشری به خود می‌گیرند و دروغ بودن ادعای حقوق بشری آنان برای همه جامعه جهانی برملا شده است.

کد خبر 1740970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha