آغاز پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳/ اولویت های قبوض ودیعه گذاری اعلام شد

میرقاسم پور گفت: پیش ثبت نام افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۳ آغاز شد.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ثبت‌نام مقدماتی(پیش ثبت نام) از افراد واجد شرایط تشرف به حج‌تمتع سال۱۴۰۳‌ خورشیدی (۱۴۴۵ هـ. قمری) آغاز شد.

مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به مشمولین تشرف به حج، افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته و بر حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا ۲۹ اسفند سال ۱۳۸۵، تا ۳۱ اردیبشهت سال ۱۳۸۶ و تا ۳۱ تیر سال ۱۳۸۶ در اولویت اعزام به حج تمتع سال آینده قرار دارند.

وی ادامه داد: از تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از یکم مرداد سال ۱۳۸۶ نیز به صورت روزشمار و تا تکمیل ظرفیت تخصیص یافته به هر استان ثبت نام خواهد شد.

میرقاسم پور اظهارداشت: واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کدرهگیری و تکمیل مدارک خویش، بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، به صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان ها را خواهند داشت.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع باید قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل اعتبار ۲۰ آذر سال ۱۴۰۳ باشند.

میرقاسم پور گفت:  اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان و نحوه انجام پیش ثبت نام روز (یکشنبه ۱۰ دی) از طریق پایگاه های خبری سازمان حج و زیارت و همچنین رسانه های دیداری و شنیداری منتشر خواهد شد.

کد خبر 1741070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha