هیئت مدیره دانشگاه هاروارد به دلیل مواضع ضد اسرائیلی وادار به استعفا شدند

در بحبوحه جنجال بر سر دفاع «کلودین گی»، رئیس دانشگاه هاروارد از آزادی بیان در اعتراضات ضد اسرائیلی، برخی از اعضای هیئت مدیره نیز به دلیل حمایت از او وادار به استعفا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، در بحبوحه جنجال بر سر دفاع «کلودین گی»، رئیس دانشگاه هاروارد از آزادی بیان در اعتراضات ضد اسرائیلی، برخی از اعضای هیئت مدیره نیز به دلیل حمایت از او وادار به استعفا شده‌اند.

انتقادات علیه رئیس دانش هاروارد به دلیل توصیف او از اعتراضات ضد اسرائیلی در محوطه دانشگاه به عنوان آزادی بیان بسیار گسترده شده است و حامیان او هم تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه که خواستار کناره‌گیری «کلودین گی» هستند مدعی‌اند که واکنش رئیس دانشگاه به اعتراضات ضد اسرائیلی به شهرت تاریخی آن لطمه وارد کرده است.

«جفری فلیر»، رئیس سابق دانشکده پزشکی هاروارد که هفته گذشته برای گفتگو با برخی از اعضای هیئت مدیره دعوت شد تا در مورد موضوعات مختلف از جمله اختلافات جاری گفتگو کند، گفت که شهرت هاروارد ضربه بسیار مهمی در جهان خورده است.

«کیت پارکر»، استاد مهندسی زیستی و فیزیک کاربردی دانشگاه هاروارد بر مقطع زمانی حساس این دانشگاه تاکید کرد و از اعضای هیئت مدیره خواست استعفا دهند.

یکی از اعضای هیئت علمی که نامش فاش نشده است پیشنهاد کرد که به ماده ای در قانون اساسی ماساچوست برای تعیین نماینده ایالتی در هیئت مدیره استناد شود.

سخنگوی «مائورا هیلی»، فرماندار ماساچوست تایید کرد که فرماندار از این پیشنهاد آگاه است و برای بررسی این مسئله واکنش مثبت نشان داده است.

این در حالی اسن که از اوایل دسامبر، سه نفر از رواس دانشگاه‌ها به نام‌های «لیز ماگیل»، «کلودین گی» و «سالی کورنبلوت» از مؤسسه فناوری ماساچوست در مقابل کنگره در مورد حوادث اسلام هراسانه در محوطه دانشگاه شهادت دادند.

آنها تعهد خود را به مبارزه با هر نوع نفرت و همچنین افزایش اسلام هراسی و نفرت نسبت به مسلمانان ابراز کردند.

این افراد ساعت‌ها به سوالاتی در مورد اقدامات انضباطی علیه دانشجویان، نحوه نمایندگی دانشگاه‌ها از دیدگاه‌های مختلف و امنیت محوطه دانشگاه، پاسخ دادند.

کد خبر 1741074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha