جزییات حمله جدید حوثی‌ها به کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ

یک منبع نظامی یمن فاش کرد که گروه حوثی‌ها یک کشتی تجاری در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، یک منبع نظامی یمن شامگاه سه شنبه در بیانیه‌ ای که خواست نامش فاش نشود، گفت: یک قایق نیروی دریایی حوثی‌ها به یک کشتی تجاری در نزدیکی بندر حدیده در دریای سرخ نزدیک شد که در آن افراد مسلح او در داخل قایق، خدمه کشتی را از طریق وسایل ارتباطی دریایی فرا خواندند تا مسیر کشتی را تغییر دهند.

این منبع افزود: خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس‌های شبه نظامیان حوثی خودداری کردند و نیروهای ما با مسلسل به سمت کشتی تیراندازی کردند  تا آنان را مجبور کنند مسیر خود را تغییر دهند.

این منبع نظامی اظهار کرد:  با وجود تیراندازی به کشتی، کشتی به حرکت خود ادامه داد، و حوثی‌ها یک موشک به سمت آن شلیک کردند که خسارات جزئی به کابین کشتی وارد شد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها، گفت: آنها یک کشتی تجاری متعلق به شرکت «ام اس سی یونایتد» را با موشک‌های خود در دریای سرخ هدف قرار دادند.

این منبع نظامی یمنی تاکید کرد: پس از حمله موشکی که این کشتی را هدف قرار داد، نیروهای دریایی بین‌المللی در پاسخ به درخواست خدمه آن وارد عمل شده و برای ادامه حرکت به آن کمک کردند.

حوثی‌ها  بیش از یک بار است که کشتی‌های متعلق به شرکت‌های اسرائیلی را «در همبستگی با فلسطینی‌ها در نوار غزه» هدف قرار می‌دهند و از کشورها خواسته‌اند تا شهروندان خود را که روی خدمه این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند.

سنتکام: ۱۲ فروند پهپاد و ۵ موشک را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (سنتکام) شامگاه سه شنبه از انهدام پهپادها و موشک های بالستیک و کروز در دریای سرخ خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد: در این عملیات که حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، در مجموع ۱۲ فروند پهپاد، ۳ فروند موشک بالستیک و دو موشک هدایت شونده توسط نیروهای آمریکایی منهدم شد.

این سازمان تاکید کرد که هیچ خسارتی به کشتی های آمریکایی در منطقه وارد نشده است و هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

کد خبر 1741080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha