تهدید به تخریب مسجد تاریخی بمبئی از سوی حاکمان هندوتوا

مقامات هند به بهانه اینکه مسجد تاریخی بمبئی و مدرسه اسلامی مجاور آن در «ماهاراشترا» در وضعیت فرسوده قرار دارد، تهدید به تخریب آنها کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»، مقامات هند به بهانه اینکه مسجد تاریخی بمبئی و مدرسه اسلامی مجاور آن در «ماهاراشترا» در وضعیت فرسوده قرار دارد، تهدید به تخریب آنها کرده‌اند.

اخطاریه جدیدی از سوی مسئولین«ماهاراشترا»  برای مدیریت مسجد و مدرسه انجمن «الاتحادالمسلمین» صادر شده است.

با وجود تلاش‌های بی‌وقفه، انجمن «الاتحادالمسلمین» و متولیان مسجد تاریخی بمبئی نتوانسته‌اند نظر دادگاه را برای منصرف کردن هندوها از تخریب این مسجد برگردانند.

انجمن «الاتحادالمسلمین» نام آن از سال 1366 هجری قمری به ثبت رسیده از آن زمان تا کنون مرکز فعالیت های مذهبی و آموزشی بوده است.

مسجد مجاور آن نیز همواره به عنوان یک مکان عبادی و مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فعال بوده است.

اسلم اسماعیل شیخ، متولی مسجد تاریخی بمبئی ، چالش‌های پیش روی جامعه مسلمانان را در پی تهدید به تخریب مسجد آشکار کرد.

وی در این باره گفت: زمانی که اولین اخطار را از دولت دریافت کردیم، گزارشی ارائه کردیم، اما متاسفانه گزارش مورد قبول واقع نشد و گزارش های بعدی نیز رد شد.

اسماعیل شیخ گفت: ما به دادگاه هم مراجعه کردیم، اما دادگاه هم تاکنون گامی به نفع مسلمانان برنداشته است و خطر تخریب مسجد و مدرسه همچنان وجود دارد.

در حالی که جامعه مسلمانان برای مقابله با تهدید قریب الوقوع آماده می شود، مبارزه برای نجات این مسجد و مدرسه تاریخی ادامه دارد.

مسئولین مدرسه و متولیان مسجد گفتند که به امید رهایی از ظلم‌ها و تهدیدهای حاکمان هندوتوا و دستگاه قضایی آنهاهر کاری را که لازم باشد، انجام می‌دهند.

کد خبر 1741133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha