برنامه‌های گلزار شهدای کرمان در ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم اعلام شد

مهمترین برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید ایرانمنش، چهارشنبه(۶ دی) در نشست خبری با اشاره به تقارن سالگرد چهارم شهید سلیمانی با روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: جهت‌گیری برنامه‌ها به گونه‌ای است که این مناسبت در آن دیده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از جرای برنامه همه روزه طی هفته مقاومت در گلزار شهدا خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در ساعت ۱۵ تا ۱۷ شامل قرائت قرآن، پرده خوانی و روایت یاد یاران از حاج قاسم و شهدای همراه ایشان و یک سخنرانی(پناهیان، سعیدی آریا، برادران، هاشم الحیدری و...) است.

وی همچنین به برگزاری ویژه برنامه روایت حبیب در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه پس از نمازمغرب در محل گلزار شهدا اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای اقشار مختلف در ساعات متفاوت حضور در گلزار شهدا دیده شده است.

ایرانمنش همچنین به محفل انس با قرآن، دعای کمیل و ندبه همراه با پخش مستقیم از سیمای جمهوری اسلامی و... اشاره و بیان کرد: طبق معمول ایام سال، سه وعده نمازجماعت در ایام سالگرد نیز در گلزار برقرار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور ۴۰ هزار نفر دانش آموز از ۴۵۰ مدرسه در گلزار شهدا طی سال تحصیلی گذشته؛ ارائه ۸۰۰ مورد مشاوره توسط مرکز مشاوره گلزار؛ اسکان ۲۴ هزار نفر زائر در سال گذشته فقط در محدوده گلزار شهدا و... هم اشاره کرد.

اجرای ویژه برنامه ساعت شهادت در ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۳ دی‌ماه و ویژه برنامه در ساعت تدفین پیکر مطهر حاج قاسم و یار وفادارش حاج حسین پورجعفری در ساعت ۶ صبح روز ۱۸ دی ماه و نیز راهپیمایی زائران در روز ۱۳ دی ماه از خیابان شهدا به سمت مزار حاج قاسم از دیگر برنامه‌های گلزار شهدا است.

بر اساس گزارش شبستان؛ بیش از ۲۵۰ موکب داخلی و خارجی نیز قرار است در محدوده گلزار شهدا و در طریق الشهداء (مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان) در هفته مقاومت به زائران حاج قاسم خدمات‌دهی کنند.

پس از شهادت حاج قاسم، از بیش از ۷۰ ملیت به زیارت مزار ایشان آمده‌اند.

عقد ازدواج بیش از ۷۵۰ زوج جوان از سراسر کشور در جوار مزار حاج قاسم از دیگر جلوه‌های ارادت به سردار دلها است.

کد خبر 1741187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha