«رشدآوند» گامی برای تقویت تعامل خانواده‌ها با مساجد

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: رویداد ملّی «رشدآوند» با هدف کشف، معرفی و تشویق الگوهای موفق تربیتی در راستای تقویت تعامل خانواده‌ها با مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار شبستان در اصفهان به رویداد ملی «رشدآوند» با موضوع محوری تقویت تعامل خانواده‌ها با مسجد و مدرسه اشاره و اظهار کرد: همیشه این دغدغه که پیوند بین مسجد و مدرسه مستحکم و ممتد شود وجود داشته است و طرح های متنوع و متعددی در این راستا انجام شده است و تا حدی موفقیت داشته است اما طرحی جامعی که مورد توجه نسل نوجوان و جوان قرار گیرد هنوز عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح ها باید مساجد را از حضور نوجوانان و جوانان  سرشار کند اظهار داشت: هرچند برخی مساجد به دلیل انجان برنامه های جذاب در  زمینه جذب جوانان و نوجوانان موفق بوده اند تصریح کرد: اگر بتوانیم طرحی اجرا کنیم که موجب اقبال هر چه بیشتر این نسل به مساجد شود، به حفظ باورها و اعتقادات آنها کمک می‌کند و موجب جلوگیری از انحراف نسل امروز از مسیر ارزش‌های دینی و اسلامی می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: رویداد «رشدآوند» با این رویکرد دریافت طرح‌ها و ایده‌های نو را از صاحبنظران، دانشجویان، استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و فرهنگیان  برگزار می شود و طرح‌های عملیاتی را در آموزش و پرورش، مساجد و مکان‌های دیگر توزیع کند و متناسب با هر منطقه، موجب رونق بخشیدن به حضور نسل جوان در مساجد و نمازهای جماعت شود.

وی با تأکید بر اینکه «رشدآوند» رویدادی است که همگان می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: هر کس که طرح و ایده‌ای داشته باشد، حضور او در این رویداد بلامانع است. در همین راستا، جزئیات مربوط به برگزاری رویداد در میان دستگاه‌های اجرایی نیز اطلاع‌رسانی شده است و چه بسا مسئولی طرح و ایده‌ای داشته باشد و خود نیز زمینه اجرای آن را فراهم کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با تاکید بر نقش خانواده‌ها  در پیوند بین فرزندان و مسجد ابراز داشت: حضور در مسجد باید در برنامه های روزانه یک خانواده وجود داشته باشد تا فرزندان نیز با این برنامه همراهی کنند و اگر این کار از دوران کودکی انجام شود در نهاد کودک و نوجوان به باور تبدیل می شود.

رویداد ملّی رشدآوند فرصتی است برای جمع آوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه که توسط خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت ایده تا پایان دی ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی m8r.ir/kariz40 مراجعه کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1741223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha