صبر و بردباری از ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین(س) بود

حجت‌الاسلام نوروزشناس با بیان‌اینکه حضرت ام‌البنین(س) طلایه‌دار پیام‌آوران کربلا پس از حضرت زینب(س) بود، گفت: صبر و بردباری از ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین(س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام حسین نوروزشناس امروز(چهارشنبه، ۶ دی) در مراسم سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهارکرد: حضرت ام‌البنین(س) در خاندانی شجاع و با اصالت متولد شد و از جمله ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگوار صبر و بردباری آن حضرت بود.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان‌اینکه حضرت ام‌البنین(س)ِ؛ چهار فرزند خود به نام‌های عباس، جعفر، عبدالله و عثمان را در واقعه جانگداز عاشورا در راه خدا تقدیم کرد، افزود: حضرت ام‌البنین(س) طلایه‌دار پیام‌آوران کربلا پس از حضرت زینب(س) بود که لحظه لحظه عمر خود را با پروردگارش به معامله گذاشت.

وی تصریح‌کرد: نذر و توسل به حضرت ام‌البنین(س) به حاجت‌مندان و گرفتاران توصیه شده است که نشان از جایگاه والا و اعتبار آن حضرت در درگاه پروردگار مهربان است.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) از جمله بانوان مومنه‌ای است که در تاریخ اسلام نام‌شان به خوبی می‌درخشد، تصریح‌کرد: حضرت ام‌البنین (س) بعد از واقعه کربلا با گریه و سوگواری جهاد تبیین می‌کرد.

حجت‌الاسلام نوروزشناس گفت: حضرت ام‌البنین(س) نجابت و معرفت و محبت به خاندان پیامبر  اسلام(ص ) را یکجا داشت و در ولا و دوستی آنان، مخلص و شیفته بود، و در نزد اهل بیت(ع) هم وجهه و موقعیت ممتازی داشت.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی خاطرنشان‌کرد: حضرت ام‌البنین(س) از شخصیت بسیار با ارزشی برخوردار بودند و مصیبتی که ایشان از واقعه کربلا درک کردند، برای مادران و همسران شهدا نیز قابل لمس است و از این رو سالرزو وفات این بانوی بزرگوار روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تجلیل از مادران شهدا پایان بخش این آیین معنوی در مصلای شهر مرزی بندر آستارا بود.

گفتنی است، این مراسم به همت کانون فرهنگی و هنری حضرت قائم(عج) مسجد جامع بندر آستارا و با مشارکت پایگاه مقاومت حضرت ام‌البنین(س) خواهران، امام جماعت، هیئت امنای مسجد جامع و پایگاه مقاومت شهید نقیب‌زاده برادارن برگزار شد.

کد خبر 1741231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha